کیوسک؛ 24 می

گاردین، نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست

گاردین با استناد بر آمار وزارت کشور انگلیس، از رقم اندک موارد تجاوز به‌ عنف که منجر به اتهام یا احضار شده، می‌گوید. نیویورک‌تایمز بر تغییرات اقلیمی متمرکز است و واشینگتن‌پست ماجرای مرگ جورج فلوید به دست پلیس را مرور کرده است.

گاردین

گاردین با تیترِ «آمارها نشان می‌دهد فقط 1.6درصد از موارد تجاوز، به اتهام ختم شده است» گفته آمار و ارقام وزارت کشور نشان می‌دهد فقط 1.6درصد از موارد تجاوز به‌ عنف که پلیس سال گذشته ثبت کرد، منجر به متهم‌شدن مظنون شد.

گاردین گفته در حالی که پلیس 52هزار و 210 مورد تجاوز جنسی در انگلیس و ولز ثبت کرد، فقط 843 مورد آن منجر به اتهام یا احضار شد؛ معادل یک مورد از 62 مورد!

تصویر اصلی گاردین با عنوان «تِله‌کابین مخوف ایتالیایی» حادثه سقوط تله‌کابین در ایتالیا را نشان می‌دهد  و می‌گوید حداقل 14 نفر بعد از سقوط این تله‌کابین از ارتفاع 20 متری جان باختند.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز بر تغییرات اقلیمی متمرکز است. تصویر اصلی نقشه‌ای است که «دمای 30 ساله در مقایسه با میانگین قرن 20» را در ایالات متحده نشان می‌دهد. این تصاویر با این توضیحات همراه است: «تغییرات آب‌وهوا تعریف جدیدی از حالت «طبیعی» برای آب‌وهوا ارایه می‌دهد. داده‌های جدید درباره دما، باران و سایر رخدادهای آب‌وهوایی نشان می‌دهد که چگونه انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌ها ناشی از فعالیت‌های انسانی باعث تغییر اوضاع در ایالات متحده شده است.»

«نیروهای بلاروس هواپیما را به زمین ‌نشاندند تا فعال سیاسی را دستگیر کنند» تیتری است که توضیح می‌دهد چگونه «جت جنگنده هواپیمای مسافربری را رهگیری کرد» و پس از این اتفاق «مقامات اروپایی مینسک را نکوهش کردند و این رویداد را هواپیماربایی دولتی خواندند».

[پرواز شرکت هواپیمایی رایان‌ایر که از یونان به لیتوانی در پرواز بود، به سمت شهر مینسک، پایتخت بلاروس منحرف شد؛ مخالفان دولت بلاروس می‌گویند این اقدام برای دستگیری رومن پروتاسویچ، خبرنگاری که منتقد دولت و مسافر این هواپیما بود، انجام شد.]

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست با تیتر «یک سال بعد، زخم و تفرقه» توضیح می‌دهد «یک سال پس از مرگ جورج فلوید، مینیاپولیس همچنان زخم‌خورده و چندپاره است».

تصویر اصلی این روزنامه مراسم بزرگداشتی را نشان می‌دهد که روز یکشنبه در مینیاپولیس برای جورج فلوید برگزار شد.

[سال گذشته در شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا در  آمریکا جورج فلویدِ سیاهپوست به اتهام ارایه اسکناس تقلبی به یک فروشگاه، بازداشت و کشته شد. عامل قتل درک شوین، افسر پلیس سفیدپوست بود که با فشردن زانوی خود به مدت 9 دقیقه روی گردن جورج فلوید، مرگ او را رقم زد. دادگاه شوین امسال برگزار و او گناهکار شناخته شد.]

«با تنش در هیل، ترس از امنیت افزایش می‌یابد» تیتری است که توضیح می‌دهد: «قانون‌گذاران نگرانند جو مسموم در کپیتول هیل (جایگاه دائمی کنگره آمریکا در واشینگتن دی‌سی) باعث نگرانی‌های امنیتی شود. در حالی که اعضای مجلس به مدت سه هفته از واشینگتن خارج می‌شوند، از اینکه هنگام بازگشت چه چیزی در انتظار آنان است، هراسانند. تنش در میان قانون‌گذاران از زمان حمله طرفداران دونالد ترامپ در  6 ژانویه به کنگره آمریکا در حال افزایش است و در هفته‌های اخیر بیشتر هم شده است»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.