بازگشت کوین اسپیسی به دنیای سینما

آزارگر جنسی در خانه پوشالی شهرت

پولاد امین، شهروندآنلاین: ظاهرا بعد از چهار سال دوری از سینما به دلیل اتهامات آزار جنسی، کوین اسپیسی در حال بازگشت به سینماست. نشریات و رسانه‌های سینمایی در روزهای اخیر از بازگشت کوین اسپیسی و نخستین نقش‌آفرینی او پس از طرح اتهامات مبتنی بر آزار جنسی خبر می‌دهند که تاوان بزرگی چون چهار سال حذف از دنیای سینما را برای او به همراه داشت!

بازگشت آزارگر

روز گذشته ورایتی و هالیوودریپورتر نوشتند که کوین اسپیسی قرار است پس از چهار سال به دنیای سینما بازگردد. ورایتی در این گزارش نوشته بود که اسپیسی قرار است در فیلم «مردی که خدا را طراحی کرد» ساخته فرانکو نرو، کارگردان ایتالیایی نقش کوتاهی به عنوان یک کارآگاه پلیس داشته باشد. گفته می‌شود که این فیلم در مورد هنرمند نابینایی است که قدرتی عجیب و خداگونه در طراحی چهره افراد براساس صدای آنها دارد و این توانایی او را به شهرت جهانی رسانده است.

در این گزارش آمده که خود «فرانکو نرو» نیز در نقش شخصیت اصلی فیلم ظاهر خواهد شد. این اولین نقش‌آفرینی کوین اسپیسی پس از طرح اتهامات متعدد جنسی علیه او در سال ۲۰۱۷ خواهد بود که باعث بایکوت او در چهار سال اخیر بوده است. رسانه‌ها گفته‌اند که کوین اسپیسی تاکنون از اظهارنظر درباره بازگشت به سینما خودداری کرده است.

زیبایی بازگشت

«ای‌بی‌سی نیوز» گزارش داده که کوین اسپیسی، ستاره فیلم «زیبای آمریکایی» و سریال «خانه پوشالی» با ایفای نقش در مقابل فرانکو نرو و ونسا ردگریو در فیلم «مردی که خدا را طراحی کرد» بازگشت باشکوهی به دنیای سینما خواهد داشت. فرانکو نرو که در دنیای سینما بیشتر به عنوان بازیگر فیلم‌های «جان سخت ۲»، «جان ویک ۲» و «جانگوی زنجیرگسسته» شناخته می‌شود، از همکاری با کوین اسپیسی بسیار شادمان است و به «ای‌بی‌سی نیوز» می‌گوید که «خوشحالم کوین قبول کرد در این فیلم بازی کند. او بازیگر واقعا بزرگی است و مشتاقم که فیلم را هر چه زودتر شروع کنیم.»

پایان اتهامات

بازگشت کوین اسپیسی به دنیای سینما باعث شادمانی خیلی‌ها شده است. این همچنین می‌تواند پایان روزهای بدبیاری و بدنامی کوین اسپیسی نیز باشد که پس از طرح اتهامات آزار جنسی در سال 2017 باعث به حاشیه رانده شدن این بازیگر و درنهایت نیز به حذفش از سریال «خانه پوشالی» منجر شد.

کوین اسپیسی که بعد از دادخواست حداقل ۲۰ بازیگر جوان از جمله «آنتونی رپ» که او را به رفتار نامناسب جنسی متهم کردند، از سینما دور شده بود؛ بعدتر از سوی چندین فرد دیگر از جمله «تونی مونتانا» فیلمساز و «هری» فرزند «ریچارد درایفس» نیز به آزار جنسی متهم شد. این افراد اسپیسی را متهم کردند که وقتی کارگردان هنری تئاتر «اولد ویک» لندن بوده، رفتارهای ناشایستی نشان داده. اتهاماتی که سبب شد کوین اسپیسی نقش «رئیس‌جمهور فرانک آندروود» در سریال «خانه پوشالی» را از دست بدهد که البته شماری از عوامل این سریال نیز اسپیسی را به آزار جنسی متهم کرده‌ بودند. رابین رایت همبازی کوین اسپیسی در این سریال اخیرا در مصاحبه با «تلگراف» گفته بود که «شرایط سریال ما کثیف نبود و نباید به دلیل رفتارهای تنها یک فرد لغو می‌شد. اما ماجرای نگران‌کننده در آن زمان دقیقا به این شکل اتفاق افتاد، با اینکه می‌شد تصمیمات دیگری هم گرفت. به هر حال لغو شدن سریال «خانه پوشالی» باعث می‌شد صدها نفر شغل خود را بدون دریافت دستمزد درخوری از دست بدهند. مطلقا نباید چنین اتفاقی رخ می‌داد، به خصوص که می‌دانیم آدم‌ها می‌توانند اصلاح شوند.»

کوین اسپیسی بعد از آن رسوایی بزرگ، آخرین بار در فیلم «باشگاه پسران میلیاردر» در سال ۲۰۱۸ روی پرده مشاهده شده بود. فیلمی که به دلیل رسوایی اسپیسی تنها ۲.۷میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.