اتفاق بی‌نظیر در ورزش ایران، انصراف از المپیک!

قهرمان روئینگ سنگین‌وزن آسیا فرصت حضور در بازی‌های المپیک را در اختیار هم‌تیمی‌اش قرار داد

با اینکه فدراسیون قایقرانی باید سهمیه اختصاص داده شده برای المپیک توکیو را به یکی از دو قایقران مرد یا زن می‌داد، با انصراف بهمن نصیری، کار فدراسیون راحت شد.

پس از کسب دو عنوان نایب‌قهرمانی در مسابقات روئینگ سهمیه المپیک ژاپن توسط بهمن نصیری و نازنین ملایی و سهمیه‌بندی فدراسیون جهانی روئینگ مبنی بر انتخاب و معرفی یکی از این دو توسط فدراسیون ایران، کار برای معرفی نفر نهایی المپیکی بسیار سخت شده بود.

فدراسیون اعلام کرده بود که علی‌رغم جلسات متعدد کمیته فنی و نظرخواهی از مربیان و صاحب‌نظران، بررسی نتایج دو قهرمان در مسابقات قهرمانی آسیا ۱۳۹۹، کسب سهمیه المپیک ۱۴۰۰، رکوردهای تمرینی و حتی استانداردسازی رکوردهای کسب‌شده با حریفان در مسابقات اخیر و رکوردهای جهانی و المپیک اختلاف معنی‌داری مشاهده نشد.

در این بین اما بهمن نصیری، قهرمان روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن آسیا با رفتاری جوانمردانه فرصت را در اختیار نازنین ملایی قرار داد تا یک اتفاق بی‌نظیر و تاریخی را رقم بزند.

نصیری طی پیامی اعلام کرد: «با توجه به قوانین پیچیده فدراسیون جهانی مبنی بر انتخاب یک نفر از بین من و خانم ملایی، علی‌رغم شانس بالاتری که جهت انتخاب‌شدن دارم. به منظور کاهش فشار بر فدراسیون و شخص رئیس از این چالش فرساینده کناره‌گیری می‌کنم.»

علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون قایقرانی در این‌باره می‌گوید: «در زمان سیل گلستان دختران و پسران ما کمک کردند و  نتوانستند به کاپ جهانی آلمان بروند و جریمه چند هزار دلاری شدیم، اما با توضیح شرایط، فدراسیون جهانی از حرکت ملی‌پوشان ما استقبال کردند و جریمه را پذیرفتند. در مسابقات سهمیه المپیک روئینگ ورزشکار خانم و آقا ما سهمیه گرفتند. این در حالی است که بهمن نصیری به آذربایجان پناهنده شد و او را برگرداندیم و اکنون در مسابقات موفق به کسب سهمیه شد، اما بین او و نازنین ملایی باید یکی به المپیک برود. بهمن نصیری با من تماس گرفت و  گفت به خاطر فشاری که روی من است، انصراف می‌دهم. او کار پهلوانانه‌ای کرد و انصراف داد. اما او بیکار است و نیاز دارد که استخدام شود. هر دو استحقاق رفتن به المپیک را داشتند و ما باید بین او و ملایی یکی را انتخاب می‌کردیم. بهمن انصراف داد و کار بزرگی کرد، چون هر کسی علاقه دارد به المپیک برود. من از او ممنونم و کار بزرگی انجام داد. من به عنوان رئیس فدراسیون تمام تلاشم را می‌کنم که حق و حقوقی که همه المپین‌ها داشتند، به نصیری هم برسد. با آقای صالحی‌امیری صحبت کردم و قول گرفتم که فرقی بین او و بقیه المپین‌ها نباشد.»

این تصمیم بهمن نصیری در شرایطی که آرزوی هر ورزشکاری حضور در المپیک به عنوان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان است، در نوع خود قابل قدردانی است. البته که رئیس فدراسیون قایقرانی وعده داده به این قایقران نیز مثل یک المپین رسیدگی شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.