کشتی 30 میلیارد گرفت تا از توکیو طلا وارد کند!

در حضور معاون رئیس‌جمهوری در اردوی تیم‌ملی کشتی، قول بودجه ویژه 30 میلیاردی به این رشته داده شد

علیرضا دبیر می‌گوید بودجه اداره کشتی در یک سال 114میلیارد تومان است، اما با مساعدت ویژه مسئولان دولتی 30میلیارد خارج از بودجه مصوب دریافت کرده است.

علیرضا دبیر مدت‌هاست که به خاطر کمبود بودجه کشتی از مسئولان انتقاد می‌کند و می‌خواهد که در آستانه المپیک بیشتر به وضعیت این رشته رسیدگی کنند. امروز در حالی که محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در خانه کشتی حاضر شده بود، بودجه ویژه‌ای به کشتی اختصاص داده شد. طبق گفته رئیس کمیته ملی المپیک 30میلیارد تومان از سوی نوبخت به فدراسیون کشتی اعطا شده است. صالحی‌امیری در این‌باره می‌گوید: «چهار منبع مالی به کشتی وارد شد، کمیته المپیک، وزارت ورزش و یک تعهد هم آقای نوبخت معادل ۳۰میلیارد تومان پذیرفت و اسپانسرها هم ورود کرده‌اند.»

نوبخت نیز در حاشیه حضور خود در اردوی تیم‌ملی کشتی عنوان کرد: «باید برای رشته‌هایی که باعث غرور ملی می‌شوند، برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد. پشتیبانی دولت از مسیر سازمان برنامه‌وبودجه در جهت اجرایی‌شدن برنامه‌هاست. برای افتخارآفرینی در ورزش کشور به ویژه رشته کشتی دو اقدام لازم بود. در کنار داشتن نیروهای مستعد، آماد‌ه‌کردن آنها برای مسابقات المپیک و جهانی و حمایت از آنها لازم بود. دبیر برای تهیه این سالن‌ها که امکان رشد جوانان را فراهم می‌کند، تلاش کرده و این بازدید برای تکمیل پشتیبانی بودجه‌ای در این زمینه بود. منابع مالی مورد درخواست او مورد موافقت قرار گرفت و با پشتیبانی در کنار برنامه‌ریزی شاهد شکوفایی استعدادها و مدال‌آوری عزیزان در آینده نزدیک خواهیم بود. کشتی نمادی از ورزش و رشته‌ای است که ایران در جهان به آن می‌بالد و توجه به این رشته اهمیت دارد. در دیدار با روسا عدالت در همه رشته‌ها باید انجام شود. عدالت به معنای مساوات نیست، بلکه ظرفیت کشتی و فوتبال باید مورد توجه قرار بگیرد، ولی به همه رشته‌ها توجه داریم.»

این اتفاقات در حالی رخ داد که علیرضا دبیر در صحبت‌های امروز خود گفت: «نیاز واقعی ما ۱۱۴میلیارد تومان است، با این حال نوبخت دستوری داد که باید پیگیری کرد. از صالحی‌امیری، سلطانی‌فر و نوبخت تشکر می‌کنم. روحیه ورزشکاران خوب شد و این از همه چیز بهتر است. اگر مردم خوشحال شوند و برای نظام اتفاقی خوب بیفتد، خوشحال می‌شوم. روزی روی تشک بودم و الان باید طور دیگری باعث شادی ملت شوم.»

با وجود اینکه انتظار دبیر برای موفقیت کشتی بیشتر از اینها بوده، اما دولت این بودجه ویژه را در اختیار ورزش اول کشور قرار داده تا در انتظار طلایی‌شدن کشتی‌گیران در المپیک توکیو باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.