وقت عاشقی با فوتبال در سرزمین آتش!

جزیره کیش مهیای پذیرایی از تیم‌ ملی قبل از مقدماتی جام‌جهانی شد

تیم‌ملی فوتبال که از چهارم خرداد اردوی تدارکاتی‌اش را آغاز می‌کند، ششم خرداد به کیش می‌رود تا رسما برای مسابقات مقدماتی جا‌م‌جهانی استارت بزند.

با نزدیک‌شدن به رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی، تب فوتبال ملی بار دیگر داغ می‌شود. حالا همه منتظر روزهای آینده و شروع چهار رقابت حساس تیم‌ملی هستند تا شاگردان دراگان اسکوچیچ کار خود را استارت بزنند و برای صعود به دور بعدی مقدماتی جام‌جهانی تلاش کنند.

از این‌رو مهم‌ترین برنامه آماده‌سازی تیم‌ملی در جزیره کیش برگزار خواهد شد. جایی که به خاطر شرایط آب‌وهوایی به کشور بحرین (میزبان مسابقات مقدماتی جام‌جهانی) بسیار نزدیک است و دراگان اسکوچیچ هم پذیرفته که تیمش را به این جزیره زیبا و مرجانی ببرد و ملی‌پوشان از آنجا راهی بحرین شوند.

طبق برنامه تیم‌ملی نهایتا روز ششم خرداد راهی جزیره کیش می‌شود و اولین جلسه تمرین خود را در هم در ساعات پایانی روز و هنگام خنک‌شدن هوا در ورزشگاه المپیک کیش برگزار خواهد کرد. تمرینات تیم‌ملی در تمام روزهای اقامت در جزیره کیش در ساعات پایانی شب برگزار می‌شود تا ملی‌پوشان از نظر زمانی و آب‌وهوا در شرایط مشابه با محل برگزاری مسابقات در بحرین قرار بگیرند، به همین علت نور ورزشگاه جزیره کیش تقویت شده تا مهم‌ترین دغدغه اسکوچیچ در کنار زمین چمن رفع شود.

از این‌رو دستیاران دراگان اسکوچیچ در فاصله سه روز تا اردوی این تیم در جزیره کیش، بازدیدی از ورزشگاه و محل اقامات تیم‌ملی به عمل آوردند و به نظر می‌رسد سرزمین آتش آماده پذیرایی از دراگان اسکوچیچ و شاگردانش شده است.

از حدود یک ماه قبل، اقدامات لازم برای آماده‌سازی ورزشگاه المپیک جزیره کیش انجام شد و در مهم‌ترین گام، زمین چمن و نور این ورزشگاه تقویت شد تا تیم‌ملی مشکلی برای برگزاری تمرینات شبانه در جزیره کیش نداشته باشد.

در این شرایط امروز(دوشنبه) وحید هاشمیان و ماریو توت، دستیاران ایرانی و کروات اسکوچیچ به همراه مسئولان فدراسیون فوتبال راهی جزیره کیش شدند تا در دومین بازدید از محل اردوی تیم‌ملی، شرایط محل تمرین و اقامت ایران را ارزیابی کنند. طبق گفته مسئولان تیم‌ملی، از زمان بازدید اسکوچیچ در اواخر فروردین تاکنون، مشکلات مربوط به زمین چمن و نور ورزشگاه هم مرتفع شده و اکنون مشکلی برای برگزاری تمرینات ایران وجود ندارد.

ماریو توت، دستیار اسکوچیچ در این‌باره اظهار کرد: «زمین در وضعیت خوبی است. اسکوچیچ در بازدید ماه گذشته نسبت به همه ساختمان‌ها و مسائل دیگر راضی بودند. نیاز داشتیم نور ورزشگاه بهتر شود که این اتفاق رخ داد. در دو روز آینده تمرینات خودمان را در تهران برگزار می‌کنیم و راهی جزیره کیش می‌شویم.»

اردوی ایران از ششم تا دهم خرداد در جزیره کیش ادامه دارد و تیم‌ملی سپس راهی بحرین می‌شود تا روز سیزدهم خرداد با هنگ‌کنگ در انتخابی جام‌جهانی قطر روبه‌رو شود. شاگردان اسکوچیچ در ادامه رقابت‌ها به ترتیب با بحرین، کامبوج و عراق روبه‌رو خواهند شد.

ایران از چهار بازی گذشته خود در این مسابقات فقط ۶ امتیاز کسب کرده و وضعیت بغرنجی برای راهیابی به مرحله بعد مسابقات دارد. این مسابقات تاکنون چندین مرحله به علت ویروس کرونا به تعویق افتاده و درنهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا بحرین را به عنوان میزبان متمرکز مسابقات در نظر گرفت که با اعتراض فدراسیون فوتبال ایران همراه بود، اما ثمری نداشت.

برنامه دیدارهای تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی به شرح ذیل است:

13 خرداد: ایران-هنگ‌کنگ

17 خرداد: ایران-بحرین

21 خرداد: ایران-کامبوج

25 خرداد: ایران-عراق

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.