دیدار با دختر آبی در سرزمین آلپ!

جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ در خط استارت

شهروندآنلاین: هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ از فردا با نمایش شماری از آثار مطرح و دیده‌نشده سینمای ایران آغاز می‌شود.

روز گذشته روابط عمومی فستیوال فیلم‌های ایرانی زوریخ اسامی داوران و فیلم‌های بخش بلند داستانی و مستند و خارج از مسابقه این دوره از جشنواره را اعلام کرد -که در میان‌شان اسامی شماری از فیلم‌های تا کنون دیده‌نشده مطرح سینمای ایران دیده می‌شود. روابط عمومی جشنواره همچنین در کنار معرفی 8 فیلم داستانی بلند و 4 مستند حاضر در بخش رقابتی دوره هفتم جشنواره، اسامی داوران فستیوال فیلم‌های ایرانی زوریخ را هم اعلام کرد. همچنین اعلام شد که در این دوره سه مستند هم در بخش غیررقابتی به نمایش در خواهد آمد.

فیلم‌های ایرانی

روابط عمومی فستیوال فیلم‌های ایرانی زوریخ اعلام کرد که در این دوره از جشنواره که از پنجم خرداد افتتاح می‌شود، فیلم‌های «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌‎زاد، «پیرمردها نمی‌میرند» ساخته رضا جمالی، «من اینجا هستم» به کارگردانی عباس امینی، «هفت روایت درباره عشق» ساخته بابک بهداد و هوشنگ الهیاری، «بوتاکس» ساخته کاوه مظاهری، «دو زیست» ساخته برزو نیک‌نژاد، «غریبه‌ای در پاریس» به کارگردانی مهدیه ولی‌زاده و «پری» ساخته سیامک اعتمادی با هم به رقابت می‌پردازند.

در بخش فیلم‌های مستند نیز فیلم‌های «دختر آبی» ساخته کیوان مجیدی، «میدان جوانان (سابق)» ساخته مینا اکبری، «از جنس ستارگان» به کارگردانی میلاد تنگشیر و «فیلمفارسی» ساخته احسان خوشبخت با هم رقابت می‌کنند. همچنین در بخش خارج از مسابقه فستیوال مستندهای «کودتای 53» ساخته تقی امیرانی، «قلب شناور» ساخته یدالله داج و یک فیلم از آمریکا به نمایش درمی‌آید.

داوران فستیوال

در بیانیه روابط عمومی جشنواره، داورهای بخش فیلم‌های مستند و داستانی این دوره از فستیوال نیز معرفی شدند که در این میان می‌توان به باربارا میلر کارگردان و نویسنده سوییسی اشاره کرد. این سینماگر که به عنوان دستیار کارگردان در فیلم نامزد اسکار «عکاس جنگ» حضور داشته، می‌توان گفت که شناخته‌شده‌ترین داور این دوره از جشنواره است -که در دوران فعالیت خود بیش از 20 مستند تحسین‌شده با موضوعاتی درباره جنبش‌های ضد جهانی‌سازی و خشونت خانوادگی را کارگردانی کرده است.

آنینا فورِر کارگردان، فیلمنامه‌نویس و تدوینگر سوییسی که به عنوان نویسنده و روزنامه‌نگار مستقل نیز در رسانه‌ها فعالیت دارد؛ گرترود پینکاس کارگردان هفتادوشش ساله سوییسی که در کارنامه‌اش جوایزی از جشنواره‌های مهم سینمایی اروپا دریافت کرده؛ جوئل ینت کارگردان و تهیه‌کننده سوییسی و ورونیک گری سردبیر و هنرمند فرانسوی دیگر داوران دوره هفتم جشنواره هستند.

جشنواره کرونایی

در این دوره از جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ، مثل تقریبا تمام جشنواره‌های سینمایی دنیا، به دلیل وجود بیماری همه‌گیر کرونا نمایش‌ بیشتر فیلم‌های فستیوال به صورت آنلاین انجام می‌شود. با این حال برخی از فیلم‌ها نیز در شهر زوریخ روی پرده خواهند رفت.

گفتنی است که هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ به دبیری یدالله داج بین روز‌های بیست‌وششم می ‌تا سوم ژوئن (پنجم تا سیزدهم خرداد ۱۴۰۰) در سوییس برگزار و برندگان آن روز یازدهم خرداد معرفی خواهند شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.