آسمانخراش‌های ایرانی علیه پاداش و بودجه میلیاردی

کاپیتان تیم ملی بسکتبال اعتقاد دارد پاداش میلیاردی فقط نباید برای مدال‌گرفتن در رشته‌های انفرادی باشد

در فاصله کمتر از دوماه تا شروع المپیک توکیو، آسمانحراش‌های ایرانی چندان از اوضاع خود رضایت ندارند و معتقدند به آنها رسیدگی لازم نمی‌شود.

بسکتبال ایران بعد از دو دوره غیبت در المپیک، بار دیگر المپیکی شده و باز هم بازیکنانی همچون صمد نیکخواه و حامد حدادی طعم شیرین حضور در بزرگ‌ترین رویداد جهان را می‌چشند. در این میان اما همین باتجربه‌های تیم ملی دیروز در برابر خبرنگاران حاضر شدند و درحالی که خودشان را برای المپیک آماده می‌کنند،‌ از برخی تصمیمات و اتفاقات گلایه داشتند.

یکی از بحث‌های تصویب پاداش میلیاردی برای مدال‌آوران المپیک بود، درحالی که طبق مصوبه وزارت ورزش، به دارندگان طلا در المپیک توکیو دو میلیارد، به نقره‌ای‌ها یک‌میلیارد و 250میلیون و به برنزی‌ها 750میلیون پاداش تعلق می‌گیرد، بسکتبالیست‌ها از همین حالا می‌دانند که شانسی برای رسیدن به این پاداش‌ها را نخواهند داشت، چون در برابر غول‌های بزرگ دنیای بسکتبال قرار می‌گیرند، حتی ایران در همان مرحله گروهی باید در برابر آمریکایی قرار بگیرد که ورزش اول آن بسکتبال است و بزرگ‌ترین ستاره‌های جهان را در اختیار دارد.

صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال در این‌باره می‌گوید: «اصلا بسکتبال را با سایر رشته‌ها مقایسه نکنید. بقیه رشته‌ها در نوع خودشان سخت هستند اما با بسکتبال قابل قیاس نیستند. در المپیک مسابقات بسکتبال هم مثل دوی 100 متر با بالاترین کیفیت و بهترین تیم‌ها برگزار می‌شود. در المپیک کلا ۱۲ تیم بسکتبال هستند و اگر یک نگاه کوچک به لیست تیم‌هایی که به المپیک نیامدند بیندازید، می‌فهمید که ما چه کار بزرگی کردیم. بسکتبال ما امکانات خوبی ندارد. این بحث هم فقط برای الان نیست. حضور در المپیک برای بسکتبال ایران مثل طلا می‌ماند. برای مثال رشته‌هایی مثل تکواندو و کشتی مال ما هستند و بارها در آنها طلا گرفتیم. با توجه به اهمیتی که به بسکتبال می‌دهند، هر نتیجه‌ای بچه‌ها بگیرند، قابل تقدیر است.»

از سوی دیگر حامد حدادی، سنتر 218 سانتی‌متری که معمولا اهل مصاحبه‌های جنجالی نیست، علیه هزینه‌هایی که در فوتبال انجام می شود، موضع گرفته و می‌گوید: «شاید 10، 20سال یکبار با آمریکا بازی کنیم و شرایط بسکتبال آنها با ما کاملا متفاوت است. اگر کسی بگوید حتما مقابل آنها نتیجه ‌می‌گیریم اشتباه است و از بسکتبال چیزی متوجه نمی‌شود. ما از نظر امکاناتی خیلی عقب‌تر از تیم‌هایی چون ‌چین‌، ‌آمریکا، فرانسه و‌… هستیم. نمی‌شود آنها را‌ با ما مقایسه ‌کرد. متأسفانه در ایران همه بودجه برای یک رشته خاص است. نمی‌خواهم اسم ببرم، اما متأسفانه تمام بودجه‌ها به سمت فوتبال می‌رود. چیزی نگویم بهتر است!»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.