مرا با حاتمی‌کیا و ده‌نمکی کاری نیست!

صحبت‌های جنجالی حامد بهداد درباره اصغر فرهادی، مسعود کیمیایی، ناصر تقوایی، ابراهیم حاتمی‌کیا و مسعود ده‌نمکی

حامد بهداد می‌گوید که نمی‌خواهد با کارگردانانی که طرف مردم و حقیقت نیستند، همکاری کند.

شهروندآنلاین: حامد بهداد از همان اولین روزهای ورودش به دنیای سینما با حاشیه و جنجال عجین بوده است. چه آن زمانی که در همان اولین سال‌های ورودش خود را با مارلون براندو قیاس کرد و شبیه دانست؛ چه وقتی که عکس‌ و فیلم رفتارهای عجیبش در جلسات پرسش و پاسخ فیلم‌هایش رسانه‌ای شد؛ و چه البته بعد از تقریبا تمام مصاحبه‌هایش- به دلیل حرف‌ها و ادعاهای شگفت‌انگیزش. این آخری البته زیاد اتفاق افتاده و حامد بهداد که اصولا میانه چندانی با محافظه‌کاری ندارد، همواره در تمام گفت‌وگوهایش بهانه‌ای برای حاشیه و جنجال در اختیار رسانه‌ها قرار داده است. از جمله در این جدیدترین گفت‌وگویش با ماه‌نامه اندیشه پویا که با اظهارنظر درباره چهرهایی مانند ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، ابراهیم‌ حاتمی‌کیا، مسعود ده‌نمکی و محسن نامجو خبرساز و جنجالی شده- و مثلا علاوه بر ذکر موضوعاتی چون ردکردن پیشنهاد حضور در فیلم «درباره الی» گفته که به رغم احترامی که برای همه هنرمندان قائل است، اما با مسعود ده‌نمکی و ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری نخواهد کرد و «مرا با آنها کاری نیست»!

ناصر تقوایی

حامد بهداد درباره همکاری با ناصر تقوایی در فیلم «چای تلخ» گفته که از طریق خواهر ناصر تقوایی به ایشان معرفی شده: «البته فقط نصف فیلم چای تلخ گرفته شد. با این حال کل بازی من در «چای تلخ» انجام شده بود. حیف که فیلم ناتمام ماند».

اصغر فرهادی و درباره الی

از حامد بهداد نقل شده که بازی در فیلم «درباره الی» را رد کرده و از این بابت پشیمان است. او ولی می‌گوید که هرگز نگفته ردکردن «درباره الی» اشتباه بود: «هرگز هم نگفتم از ردکردنش ناراحتم، ولی جزئیات رد آن پیشنهاد را در 60سالگی تشریح می‌کنم».

فردین و صمدآقا

حامد بهداد بارها متهم به ایفای یک‌سری تیپ همیشگی در فیلم‌هایش شده است. او در گفت‌وگوی جدیدش درباره تلقی‌اش از تیپ و شکل‌گیری آن صحبت کرده است: «فردین یک تیپ بود. تیپ، ولی ارزشمند. پرویز صیاد و اکبر عبدی هم بازیگرهای تیپ ارزشمندی هستند. ولی تیپ چه زمانی به وجود می‌آید؟ وقتی جامعه انکارت نکند. وقتی جوانمردی در جامعه زیر سوال می‌رود، نباید هم به تیپ فردین نیازی باشد»!

ده‌نمکی و حاتمی‌کیا

بهداد درباره این دو فیلمساز پرطرفدار سینمای دفاع مقدس می‌گوید که به‌رغم احترامی که برای همه قائل است اما با ده‌نمکی و حاتمی‌کیا کار نمی‌کند: «آنچه می‌گویم فقط درباره ایشان نیست و اساسا بازی در هیچ فیلم ضدمردمی را نمی‌پذیرم. یا بهتر بگویم بازی در فیلمی که ضد حقیقت است را نمی‌پذیرم».
درباره حاتمی‌کیا نیز بهداد گفته: «دانشجو که بودم برای حاتمی‌کیا تست بازیگری دادم اما بعدتر و به مرور که شناختمش، دیدم مرا با او کاری نیست».

مسعود کیمیایی

بسیاری بر این باورند که حامد بهداد و فیزیک و البته نوع نقش‌آفرینی او به قولی به فیلم‌های مسعود کیمیایی می‌آید و اگر تعداد همکاری‌های بهداد با کیمیایی بیشتر از دو فیلم «جرم» و «محاکمه در خیابان» بود، در نهایت هم به نفع بهداد تمام می‌شد و هم کیمیایی. بهداد اما در بخش بحث‌انگیز دیگری از گفت‌وگوی جدیدش می‌گوید که پولاد کیمیایی مانع از همکاری بیشتر پدرش با حامد بهداد شده است. او با اشاره به اینکه «هر دو فیلم «جرم» و «محاکمه در خیابان» را بسیار دوست داشتم» به علاقه‌اش به سینمای مسعود کیمیایی اشاره می‌کند: «وقتی به تهران آمدم، شروع به نامه‌نگاری با چند نفر کردم و اول از همه ایرج قادری، فریدون گله و مسعود کیمیایی».
بهداد می‌گوید که سال ۷۴ توسط سامان مقدم و کارن همایونفر برای بازی در «ضیافت» قبول شده و اسمش هم در نشریات به صورت اصلی یعنی حامد صابری‌ بهداد آمده، ولی بعد که سرمایه‌گذار تغییر کرده و تیم عوض شده، او هم حذف شده است: «البته همان زمان به قنادی فردین رفتم و ماجرا را تعریف کردم و از او خواستم کاری کند، ولی فردین گفت خیلی وقت است با کیمیایی در تماس نیست. بعدتر هم بازی در «سربازهای جمعه» را رد کردم چون فکر می‌کردم نقش منفی خطرناکی است و ترسیدم که خوب از کار درنیاید و درنهایت رسیدم به «محاکمه در خیابان» و «جرم»».

بازیگران هم‌دوره

درباره بازیگران هم‌دوره‌اش حامد بهداد می‌گوید که به بازی حسن معجونی باور دارد: «بیش از همه برای حسن معجونی ناراحتم که درسش را زودتر از من تمام کرد و هم‌نسل و هم‌رفیق بودیم و به‌عنوان بازیگر درک نکردم چرا بازیگر به این خوبی نباید متجلی شود؟».

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.