کیوسک؛ 26 می

گاردین، نیویورک‌تایمز، واشینگتن‌پست

مراسم یادبود جورج فلوید، سیاهپوستی که سال گذشته به دست پلیس در مینیاپولیس آمریکا به قتل رسید، بر صفحه نخست روزنامه‌های گاردین، نیویورک‌تایمز و واشینگتن‌پست حاکم است.

گاردین

گاردین در صفحه نخست بر محدودیت‌های کرونایی در انگلیس پس از مشاهده مواردی از کووید هندی تمرکز کرده است. تیترِ «خشم موجب عقب‌نشینی از محدودیت‌های سفر شد» توضیح می‌دهد دولت پس از انتقادهای توأم با خشم سیاستمداران احزاب محافظه‌کار و کارگر، توصیه بحث‌برانگیز خود درباره منع سفرهای غیرضروری به برخی مناطق کروناخیز انگلیس را از روی وب‌سایتش حذف و از موضع خود در این‌باره عقب‌نشینی کرد.

​​ تصویر اصلی گاردین با عنوان «پدرت قرار است چه کند؟ او قصد دارد جهان را تغییر دهد» مراسم سالگرد قتل جورج فلوید، سیاهپوست آمریکایی، را با حضور خانواده او نشان می‌دهد و می‌گوید: «خانواده جورج فلوید یک‌سال پس از قتل او، از سیاستمداران آمریکایی می‌خواهند طرح اصلاحات پلیس را ارایه دهند.»

سال گذشته در مینیاپولیس آمریکا، فلوید بازداشت شد و درک شوین، افسر پلیس سفیدپوست، با فشردن زانوی خود به مدت 9 دقیقه و 29 ثانیه بر گردن او، جانش را گرفت.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز هم بر جورج فلوید و سالگرد قتل او تمرکز کرده است، با تصویری از مینیاپولیس و این توضیح: «یک سال بعد؛ چهارراهی در مینیاپولیس، جایی که جورج فلوید کشته شد، اکنون نام و یادبودهای او را برای یادآوری عدالت نژادی با خود دارد».

«اولین‌باری که دنیا ایستاد و توجه کرد» تیتری است که با تصویر اصلی همراه شده است.

«پنتاگون با وجود نگرانی‌ها، سرعت خروج از افغانستان را افزایش می‌دهد» تیتری دیگر است که از برنامه‌ریزی برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان تا ماه جولای و پرسش‌های بی‌پاسخ درباره تهدیدات تروریستی و متحدان گفته است.

«ایالات متحده به‌دنبال بازسازی روابط با فلسطینیان است» تیتری است که با این توضیح همراه شده: «تغییر سیاست‌ها خطر ایجاد تنش با اسراییل را به همرا دارد».

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست هم در صفحه نخست خود بر سالگرد قتل جورج فلوید متمرکز است با تصویری از اعضای خانواده او و بنجامین کرامپ، وکیل این خانواده، در کنفرانس خبری بعد از ملاقات با جو بایدن و معاون او کامالا هریس. خانواده فلوید از کنگره تقاضا کردند در سیستم پلیس تغییر ایجاد کند تا جان‌ها به خطر نیفتد.

«خانواده فلوید به یاد می‌آورند» تیتری است که با تصویر اصلی همراه شده است.

«ایالات متحده خواستار کاوش در مورد ریشه ویروس است» تیتری است که می‌گوید «مقام ارشد بهداشت ایالات متحده خواستار پیگیری تحقیقات در مورد ریشه همه‌گیری است».

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.