می‌شد که الان تحریم تمام‎ شده باشد

روحانی: بخش‌های اصلی تحریم‌ها در عمل برداشته شده است

رئیس جمهوری گفت: در زمینه تحریم‌ این دولت کار بزرگی انجام داد؛ البته من نمی‌خواهم یک‌سری مسائل را بگویم. می‌شد که تحریم‌ تمام شده باشد ولی حالا؛ همفکری، اجماع و همه با هم یک کاری را باید انجام دهیم.

شهروند آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری  در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: «وقتی تعداد تخت‌ها در هتل‌های ما از ۲۰۰هزار تخت به ۴۶۵ هزار تخت افزایش پیدا می‌کند، به این معناست که ما در گردشگری داخلی و خارجی شاهد رونق بودیم.»

او با اشاره به مشکلات حوزه گردشگری با شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: «سال ۹۹ دچار مشکل بودیم. در سال ۱۴۰۰ نیز قاعدتا در شش‌ماهه اول با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، اما این نوید را می‌دهم که وضع گردشگری در ماه‌های پایانی امسال با واکسیناسیون در سراسر کشور شرایط جدیدی را ایجاد می‌کند.»

اهم اظهارات او چنین است؛

امیدواریم ایام نوروز سال آینده با واکسیناسیون عمومی که انجام می‌گیرد و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی شرایط جدیدی را در کشور شاهد باشیم و صنعت گردشگری رونق پیدا کند.

خرداد، ماه حماسه‌ها در تاریخ کشورمان است. امسال هم امیدواریم خردادی باشد که مژده‌ها و بشارت‌ها را برای ما به ارمغان بیاورد. آنقدر طرح و پروژه برای سال‌های آینده آماده کردیم که دولت بعد هم با تکمیل و افتتاح‌های آن می‌تواند هر پنجشنبه یا هر روزی که بخواهد پروژه‌ها را افتتاح کند.

ما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم برای روستاها خیلی تلاش کردیم. امروز روستاها جاذبه دارد و حتی می‌تواند مهاجرت معکوس داشته باشد. روستاهای ما امروز احیا و آباد شدند و جاذبه‌های زیادی دارند که گردشگران را جذب کند.

کرونا در ایران ۱.۵ میلیون شغل ما را تحت‌تأثیر قرار داده است. کرونا تمام نمی‌شود اما به تمام افرادی که آسیب‌پذیر هستند که حدود 14 تا 15 میلیون می‌رسند را واکسینه می‌کنیم و آمار فوتی‌ها کاهش می‌یابد و به ۶۰ تا ۷۰ تن و ان‌شاءالله کمتر می‌رسد. در کرونا ما یک مهاری را تا پایان این دولت به‌وجود می‌آوریم.

در زمینه تحریم‌ هم کار بزرگی این دولت انجام داد؛ البته من نمی‌خواهم یک‌سری مسائل را بگویم. می‌شد که تحریم‌ تمام شده باشد ولی حالا؛ همفکری، اجماع و همه با هم یک کاری را باید انجام دهیم.

با همه حرف‌ها بخش‌های اصلی تحریم از نظر من در توافق پایان یافته است و در عمل باید توافق کامل شود وقتی کامل شد اجرا کنیم. البته تصمیم خود ماست و درست هم است و تصمیم گرفتیم همه چیز تمام، بعد اجرا شود والا اگر می‌خواستیم بخش‌بخش شروع کنیم مثلا تحریم نفت و بانکی را برداریم و به‌ترتیب جلو برویم در اول و آخر سال قبل هم امکان‌پذیر بود. ان‌شاءالله مردم شرایط بهتری را در ماه‌ها و سال‌های آینده تجربه کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.