تقابل هیجان‌انگیز ایران-بلژیک

روسای فدراسیون فوتبال ایران و بلژیک تماسی تلفنی برقرار کردند

روسای فدراسیون فوتبال ایران و بلژیک در تماسی تلفنی از همکاری مشترک دو فدراسیون در آینده نزدیک خبر دادند.

شهاب‌الدین عزیزی‌خادم از روزی که ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده گرفته، دیدارها و تماس‌های زیادی را با مقامات ایرانی و خارجی داشته است. او حالا در اقدامی جالب با رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک ارتباط برقرار کرده است.

عزیزی‌خادم در تماس تلفنی با مهدی بیات،‌رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک (که یک ایرانی‌الاصل است) با اشاره به حضور بیات به‌عنوان یک ایرانی در رأس فوتبال بلژیک از این اتفاق یک افتخار برای فوتبال ایران یاد کرد و خواستار همکاری مشترک دو فدراسیون شد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در این خصوص گفت: «نسل طلایی فوتبال بلژیک همه را شگفت‌زده کرد و بدون شک این امر از سرمایه‌گذاری دقیق در فوتبال پایه این کشور نشأت گرفته است. ما نیز در پی آن هستیم که این اتفاق در کشورمان رقم بخورد. توجه به فوتبال پایه از اولویت‌های اصلی ماست.»

مهدی بیات، رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک، نیز در این تماس تلفنی ضمن تبریک انتخاب عزیزی‌خادم به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران از اعلام آمادگی جهت همکاری با فدراسیون فوتبال ایران خبر داد و تأکید کرد که بلژیک با جمعیت ۱۱میلیونی در حوزه آموزش و فوتبال پایه به کشورهای پرجمعیتی مانند چین خدمات ارایه می‌دهد و این آمادگی وجود دارد تا این خدمات را به فوتبال ایران نیز ارایه کند.

بلژیک که هم اکنون تیم اول رنکینگ فیفا است، از نظر فدراسیون جهانی بهترین تیم ملی فوتبال جهان محسوب می‌شود و بی تردید دیدار با ایران می‌تواند یکی از هیجان‌انگیز ترین مسابقات تدارکاتی فوتبال کشور را رقم بزند.

رئیس فدراسیون فوتبال بلژیک در ادامه اظهار کرد: «ما آمادگی بازی رودررو را داریم.»

همچنین در ادامه این تماس تلفنی در خصوص مبادله دانش و دانش‌افزایی در رده‌های ملی و باشگاهی صحبت شد.

از بحث‌های مورد اشاره در این تماس تلفنی، حوزه مدیریت فنی برای تیم‌های ملی بود و عزیزی‌خادم از بلژیک به‌عنوان یکی از طراحان نوین توسعه فوتبال یاد کرد. در پایان این مذاکره تلفنی مقرر شد با فروکش‌کردن همه‌گیری کرونا روسای فدراسیون فوتبال ایران و بلژیک برای امضای تفاهم‌نامه نشست مشترکی را به شکل حضوری برگزار کنند.

بی تردید مهم ترین بخش صحبت‌های عزیزی خادم با مهدی بیات به انجام دیدار تدارکاتی میان ایران و بلژیک برمی‌گردد. اینکه رییس فدراسیون بلژیک اعلام آماده کرده تا تیمش مقابل ایران قرار بگیرد، اتفاق بزرگی است.

تیم ملی ایران چند روز دیگر کارش در مقدماتی جام جهانی را شروع خواهد کرد و همه ارکان فوتبال امیدوارند ملی پوشان کشورمان بتوانند از این مرحله به سلامت عبور کنند و جشن صعود برپا شود. از سوی دیگر اگر این اتفاق بیفتد تیم ملی برای مرحله بعدی نیاز به بازی های تدارکاتی دارد که بلژیک می‌تواند یک حریف تدارکاتی خوب باشد.

بلژیک که هم اکنون تیم اول رنکینگ فیفا است، از نظر فدراسیون جهانی بهترین تیم ملی فوتبال جهان محسوب می‌شود و بی تردید دیدار با ایران می‌تواند یکی از هیجان‌انگیز ترین مسابقات تدارکاتی فوتبال کشور را رقم بزند.

با این تفاسیر احتمال اینکه تیم ملی بعد از مقدماتی جام جهانی با بلژیک دیدار کند وجود دارد و باید دید بعد از پایان رقابت های مقدماتی در کشور بحرین چه اتفاقاتی در این خصوص رخ خواهد داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.