سرقت زن و شوهر جوان از خانه همسایه برای سفر به کیش

این زوج پول سرقتی را صرف هزینه های هتل و سفر کردند

زوج سارق که از خانه همسایه خود ۳میلیارد ریال سرقت کردند، از سوی پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند. این زوج پول حاصل از سرقت را صرف سفر به کیش و هزینه‌های هتل کردند.

چهاردهم فروردین ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت از منزل در کلانتری ۱۱۴ غیاثی تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به این یگان ارجاع شد.

شاکی پرونده درباره جزئیات این سرقت به مأموران پلیس گفت: «ساعت ۷ صبح پنجم فروردین ماه برای مسافرت، خانه خود در خیابان خاوران را ترک کردم. ساعت ۲۳ چهاردهم فروردین ماه پس از مراجعه به منزل متوجه شدم سارق یا سارقان از طریق بازکردن در پشت‌بام و تخریب قفل در وارد خانه شده و با پیداکردن کلید گاوصندوق از داخل خانه اقدام به سرقت مقادیر زیادی طلا و نقره‌جات به ارزش تقریبی ۳میلیارد ریال کرده‌اند.»

با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، کشف حقیقت و لزوم شناسایی سارقان موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه قرار گرفت. در این راستا کارآگاهان برای بررسی موضوع، بازدید از محل، بررسی دوربین‌های مداربسته احتمالی و انجام تحقیقات محلی و میدانی به محل سرقت رفتند. طی مشاهدات و بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد تنها راه ورود به خانه شاکی از طریق پشت‌بام همسایه مجاور او که متعلق به شخصی به اسم نادر است، صورت می‌گیرد.

نخستین سرنخ

تحقیقات کارآگاهان حکایت از آن داشت که سارقان با اطلاع از موقعیت فیزیکی و مکانی خانه و عدم حضور شاکی و مکان دقیق طلاجات وارد این خانه شده بودند. سرقت بدون به‌هم‌ریختگی اسباب و اثاثیه خانه و از گاوصندوق صورت گرفته است. این فرضیه که سرقت توسط همسایه شاکی یا اعضای خانواده آنها صورت گرفته باشد، قوت گرفت. بنابراین تحقیقات میدانی نامحسوس درخصوص ساکنان ملک مجاور صورت گرفت. در ادامه مشخص شد صاحب ملک مجاور دارای دختری به نام مرجان بوده که مدتی است به دلیل اعتیاد از خانه طرد شده و با فردی به نام اسماعیل به صورت موقت ازدواج کرده است، اکنون نیز در خیابان پیروزی، در یک زیرزمین اجاره‌ای با یکدیگر زندگی می‌کنند.

براساس تحقیقات صورت‌گرفته و اظهارات اهالی و همسایگان مشخص شد در زمان نبود شاکی، همسایه مجاور نیز در خانه حضور نداشته است. همچنین مشخص شد که یک زن به همراه یک مرد مشاهده شده که به خانه همسایه شاکی تردد داشته‌‌اند. این مسأله کنجکاوی کارآگاهان را برانگیخت. بنابراین سوابق کیفری این افراد استعلام و مشخص شد مرجان فاقد سابقه و اسماعیل دارای سوابق کیفری متعدد از جمله سرقت است.

دستگیری همسایه دزد

بررسی علمی کارآگاهان نیز حاکی از آن بود که اسماعیل و مرجان در سرقت از منزل همسایه نقش داشته‌اند. بنابراین با توجه به تکمیل تحقیقات، مستندات، شواهد و قراین موجود و شناسایی هویت سارقان مراتب به دادسرا ارسال و دستورات لازم اخذ شد. سوم اردیبهشت ماه اسماعیل در حالی که با موتورسیکلت در منطقه خاوران در حال تردد بود، شناسایی و دستگیر شد. در بازرسی بدنی از او مقادیری طلاجات، فاکتور و مدارک هویتی کشف و ضبط شد. همچنین موتورسیکلت متهم به پارکینگ و خودش جهت سیر مراحل قانونی و انجام تحقیقات به پایگاه منتقل شد.

اعتراف به سرقت

در تحقیقات اولیه متهم منکر سرقت از منزل شاکی شد. بنابراین با صدور قرار تأمین از سوی مرجع قضائی جهت تکمیل تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت. در راستای کشف جرم و زوایای پنهان پرونده مجددا از او بازجویی به عمل آمد که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت

او ضمن اعتراف به جرم خود گفت: «سرقت را با همدستی مرجان و از طریق پشت‌بام خانه پدر او انجام دادیم. بخشی از اموال را پس از سرقت داخل زین موتور مخفی کردیم. به دلیل خاص‌بودن نوع طلاجات قادر به فروش اموال نشدیم، برای همین بقیه اموال را به شخصی در میدان امام حسین به مبلغ ۳۰۰میلیون ریال فروختیم. پول حاصل از فروش به حساب عابربانک من واریز و همه آنها صرف هزینه‌های مسافرت به کیش و رزرو هتل و اجاره خودروهای لوکس خارجی و خرید البسه شد. نقره‌جات مسروقه را هم به شخص دیگری که صاحب مغازه نقره‌فروشی در میدان خراسان بود، فروختیم و مبلغ ۵۰میلیون ریال از او پول نقد و نقره دریافت کردیم.»

سرهنگ کارآگاه علی کنجوریان، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «در ادامه طی هماهنگی با مرجع قضائی حکم جلب همدستان و افراد مالخر اخذ و نهم اردیبهشت ماه مرجان در بلوار ابوذر دستگیر شد. او پس از انتقال به پایگاه و انجام مواجهه حضوری با سارق به همدستی با او در سرقت اعتراف کرد. در ادامه با شناسایی مخفیگاه مالخران هر دو نفر آنها دستگیر شدند. درنهایت نیز با دستور قضائی هر چهار متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.