شروع ناامیدکننده والیبال ایران با مرد یخی

تیم‌ملی والیبال ایران که بعد از 18 ماه به میدان رفته، در دو بازی نخست لیگ ملت‌ها طعم تلخ شکست را چشیده است

والیبال ایران شروع ناامیدکننده‌ای را با نمایشی نسبتا ضعیف برابر ژاپن داشت و در ادامه روز شنبه با یک جوان‌گرایی در ترکیب شاگردان آلکنو 3 بر یک مقابل روسیه نیز شکست خوردند.

با اینکه کرونا شرایط سختی را برای تیم‌ملی والیبال ایران ایجاد کرده و سخت‌گیری‌های میزبان هم درخصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در لیگ ملت‌های 2021 کاملا به چشم می‌آید، اما بازهم انتظار می‌رفت که نمایش بهتری را در آغاز این مسابقات از شاگردان آلکنو در ریمینی ایتالیا شاهد باشیم.

***

تا صبح اولین روز مسابقات تصور این بود سعید معروف به عنوان کاپیتان و پاسور اصلی تیم‌ملی مقابل ژاپن به میدان می‌رود، اما شرایط او که هنوز هم خیلی واضح و شفاف از سوی فدراسیون اعلام نشده، باعث غیبتش در دو بازی نخست شد. به گفته امیر خوش‌خبر، سرپرست تیم‌ملی، سعید معروف از پنجشنبه احساس گلودرد و سرماخوردگی داشت که پس از انجام تست‌های آنتی‌ژن و پی‌سی‌آر و منفی‌بودن نتیجه تست‌ها مشخص شد که تنها سرماخورده است. به همین دلیل با تصمیم ولادیمیر آلکنو در بازی برابر ژاپن به معروف استراحت داده شد. با این وجود غیبت کاپیتان در گام نخست، آن هم به شکلی غیرمترقبه شوک بزرگی به آلکنو و تیمش بود. بدتر اینکه فقط دو پاسور در این رقابت‌ها تیم‌ملی را همراهی می‌کنند و در غیاب معروف تنها گزینه موجود محمدطاهر وادی برای بازی با ژاپن و روسیه در پست پاسور به شمار می‌رفت. علاوه بر معروف، محمدرضا حضرت‌پور و رضا عابدینی نیز به دلیل داشتن تب و دمای بدن بالای خود به قرنطینه رفتند.

***

با اینکه ژاپن در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و چند باری هم در مسابقات مختلف برای ایران دردسرساز شده و حتی ایران را شکست داده، اما شاید در یک دهه اخیر سابقه نداشته که والیبال ژاپن اینقدر راحت از سد ایران عبور کند. برخی معتقد بودند شاید شکست در گام نخست آن هم برابر یک تیم آسیایی تنها یک اتفاق بوده، اما این روند در بازی دوم هم ادامه داشت. تنها تفاوت بازی ایران با روسیه نسبت به ژاپن این بود که آلکنو در ترکیب تیمش دست به جوان‌گرایی زده بود و توانست با همین نفرات یک ست از تیم‌ملی کشورش بگیرد.

***

از ساعت 14:30 یکشنبه ایران در سومین بازی خود به مصاف هلند می‌رود؛ دیداری که حداقل روی کاغذ نبردی آسان‌تر نسبت به بازی با روسیه به حساب می‌آید. مشخص نیست استراحت به سعید معروف تا چه زمانی ادامه دارد و البته رضا عابدینی و حضرت‌پور که در شرایط ایزوله قرار گرفته‌اند، چه زمانی می‌توانند برای ایران بازی کنند. به هر حال باید امیدوار بود که شروع بد آلکنو با ایران فقط یک اتفاق بوده باشد و او با توجه به شناختی که از تیم‌ملی ایران پیدا کرده، بتواند در گام سوم ایران را برابر هلند به پیروزی برساند.

***

با اینکه فدراسیون و ولادیمیر آلکنو از قبل گفته‌اند که نتیجه‌گیری در لیگ ملت‌های 2021 جزو اهداف‌شان نیست، اما سابقه نشان داده علاقه‌مندان به والیبال در ایران چندان صبور نیستند و با دو، سه شکست متوالی سرمربیان خارجی را هم زیر تیغ انتقاد می‌برند. از آنجا که المپیک هم فاصله چندانی با پایان لیگ ملت‌ها ندارد، بنابراین نمی‌توان مسابقاتی را که ایران با برترین تیم‌های دنیا در ایتالیا انجام می‌دهد، بی‌اهمیت جلوه داد. به هر حال عیار آلکنو به زودی برای والیبال‌دوستان ایرانی مشخص خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.