آتش‌سوزی در مغازه نگهداری ۲۳۰ سیلندر گاز

این عملیات جان آتش‌نشانان را تهدید می‌کرد

مغازه‌ای که حدود ۲۳۰ سیلندر گاز مایع در آن نگهداری می‌شد در آتش سوخت. نیروهای آتش‌نشانی مأموریت پرخطر خود را در این مغازه به پایان رساندند.

سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران، با اعلام خبر آتش‌سوزی در یک مغازه نگهداری کپسول‌های گاز مایع در شرق تهران گفت: «ساعت 21 و 24دقیقه جمعه‌شب گذشته هفتم خرداد یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک مغازه نگهداری و شارژ کپسول‌های گاز مایع در تهرانپارس، خیابان 212 شرقی به سامانه 125 اعلام شد. بلافاصله آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

محل حادثه یک مغازه به وسعت حدودا 25 متر بود که تعداد زیادی انواع سیلندر ازجمله سیلندر 11 کیلویی گاز مایع و پیک‌نیکی در حجم زیاد در آن نگهداری می‌شد. مغازه مذکور دچار آتش‌سوزی و آتش کاملا شعله‌ور شده بود؛ به نحوی که از در مغازه به بیرون می‌زد و سیم برق و درخت مقابل را نیز شعله‌ور کرده بود. خوشبختانه این مغازه یک طبقه بود و اگر در یک ساختمان مسکونی قرار داشت، قطعا می‌توانست منجر به بروز بحران شود و تهدید جدی برای ساکنان باشد.»

مأموریت خطرناک

سخنگوی آتش‌نشانی تهران ادامه داد: «پیش از رسیدن آتش‌نشانان و حتی در زمان حضور آنها، چندین صدای انفجار ناشی از گاز در مغازه شنیده شد. این مسأله باعث گسترش آتش‌سوزی بود؛ اما آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل، در همان وضعیت که خطر انفجار سیلندرهای گاز وجود داشت، عملیات پر از ریسک و خطر خود را آغاز کردند. درنهایت نیز موفق شدند که آتش را تحت کنترل خود دربیاورند. مجموعا حدود 220 تا 230 سیلندر گاز مایع و پیک‌نیکی‌های کوچک در این مغازه وجود داشت که عدد بسیار بزرگی است. مغازه مذکور یا انبار نگهداری این سیلندرها بود یا اینکه شارژ سیلندرها نیز در آنها انجام می‌شد، اما به هر صورت نگهداری این حجم سیلندر در یک مغازه کوچک و یک محله مسکونی کار بسیار خطرناکی است.»

ملکی با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه مصدوم و تلفات جانی بر جای نگذاشت، گفت: «درنهایت نیز از سرایت آتش به مغازه‌های مجاور و ساختمان‌های مسکونی جلوگیری شد. آتش‌نشانان نیز پس از ایمن‌سازی محل حادثه به عملیات خود پایان دادند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.