چلسی چگونه جام قهرمانی اروپا را در آغوش کشید؟

دور، دور مربیان آلمانی است

چلسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا توانست یک بر صفر منچسترسیتی را شکست بدهد و در پایان یک مسیر سخت جام قهرمانی قاره سبز را به دست آورد.

چلسی در شبی که موقعیت چندانی به حریف قدرتمند خود نداد، با ارایه نمایشی منطقی و با تکیه بر تک‌گل نیمه اول کای هاورتز، با یک گل منچسترسیتی را مغلوب کرده و برای دومین‌بار در تاریخ حیات خود فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد.

در این دیدار در اواخر نیمه اول و در دقیقه 42 چلسی به گل رسید. روی پاس عمقی و تماشایی مونت و آفساید گیری غلط روبن دیاس، کای هاورتز در موقعیتی تک به تک از سد ادرسون عبور کرده و به راحتی دروازه سیتی را باز کرد. در ادامه اتفاقی روی دروازه‌ها رخ نداد و چلسی با برتری 0-1 راهی رختکن شد.

در نیمه دوم من سیتی تلاش زیادی برای جبران گل خورده کرد و این تلاش‌ها تا ثانیه‌های پایانی نیز ادامه داشت اما شاگردان توماس توخل با ارایه یک بازی منطقی اجازه بازشدن دروازه‌شان را ندادند و در نهایت یک بر صفر پیروز شده و جام قهرمانی را به دست آوردند.

باز هم قهرمانی یک مربی آلمانی

درحالی که فرم هفته‌های اخیر موید آن بود که منچسترسیتی از شانس بیشتری برای فتح لیگ قهرمانان برخوردار است، اما در نهایت چلسی با ارایه نمایشی منطقی و بدون اشتباه با تکیه بر تک‌گل کای هاورتز موفق به غلبه بر سیتیزن‌ها و فتح لیگ قهرمانان شد.

در چهار فصل اخیر در لیگ قهرمانان حداقل یک پای نیمکت مربیان آلمانی بوده و در سه فصل اخیر همیشه ملیت سرمربی قهرمان به ژرمن‌ها تعلق داشته است. یورگن کلوپ در سال 2019 لیورپول را قهرمان کرد، هانسی فلیک فصل گذشته با بایرن مونیخ به این موفقیت دست یافت و امسال نیز توماس توخل روی نیمکت چلسی موفق به قهرمان‌کردن تیمش شد.

جالب اینجاست توماس توخل در شرایطی چلسی را از فرانک لمپارد تحویل گرفت که کمتر کسی امیدی به این تیم داشت، اما این سرمربی 47ساله چلسی را متحول کرده و با غلبه بر قدرت‌های بزرگی مانند رئال و اتلتیکومادرید و همچنین سیتی در فینال، به‌عنوان قهرمانی در اروپا رساند.

توماس توخل پس از یورگن کلوپ در سال 2018 با لیورپول، تبدیل به دومین سرمربی تاریخ شد که سه پیروزی متوالی در برابر پپ گواردیولا به جز دوران حضور این سرمربی در بارسلونای بی) ثبت کرده است. پیروزی توخل در فینال، سومین پیروزی پیاپی او طی چهارماه گذشته برابر گواردیولا بود. به هرحال به نظر می‌رسد کسب موفقیت در لیگ قهرمانان حالا یک فرمول مشخص دارد؛ سرمربی آلمانی استخدام کرده و برای جشن قهرمانی آماده شوید.

جشن و پایکوبی با کفش‌های سرمربی!

بازیکنان چلسی شب گذشته و پس از پیروزی برابر سیتی و قهرمانی در چمپیونزلیگ به جشن و پایکوبی در رختکن پرداختند. آبی‌ها برای برپایی جشن قهرمانی در رختکن حتی یک‌ ثانیه را نیز تلف نکردند و صحنه‌هایی زیبا و گاهی خنده‌دار اما بدون شک به یاد ماندنی را رقم زدند. الیویه ژیرو و تامی آبراهام به پایکوبی با یکدیگر مشغول بودند و زوما بو ویلی کابایرو نیز تبحر خود در حرکات موزون را به رخ یکدیگر می‌کشیدند!

نقطه اوج جشن رختکن چلسی اما وقتی بود که توماس توخل با شادی زاید الوصفی وارد رختکن شد و همه چیز شوری دوچندان گرفت. سرمربی آلمانی بازیکنانش را در آغوش گرفت و سپس با تشکیل‌دادن حلقه‌ای همگی جمعی به خوشحالی پرداختند. د راین میان توخل کفش‌های خود را از پا درآورد و بازیکنان چلسی نیز با بالاگرفتن کفش‌ها به ادامه شادی پرداختند.

توخل در مصاحبه خود گفت که او در اصل این کفش‌ها را به دلایل خرافی و برای پیداکردن شانس پیروزی پوشیده بود. به همین دلیل بود که سرمربی آلمانی کفش‌های خود را در جشن پیروزی از پا درآورد و بازیکنان چلسی نیز آن کفش‌ها را بالا گرفتند!

شادی‌های خیابانی در لندن

… و پایان ماجرا شادی‌های خیابانی در لندن بود. مردم لندن و به‌خصوص طرفداران چلسی دیشب از خوشحالی تا صبح نخوابیدند. آنها تا ساعت‌های بامداد یکشنبه در خیابان بودند و به جشن و پایکوبی پرداختند تا به این شکل خوشحالی‌شان بابت قهرمانی چلسی در قاره سبز را نشان بدهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.