بمب اختلاف در استقلال منفجر شد!

اعضای هیأت‌مدیره استعفا کردند، مدیرعامل رفتنی شد

استعفای 3 عضو هیأت‌مدیره استقلال سروصدای زیادی کرده است؛ در این بین وزیر ورزش مخالفتش با این استعفا را اعلام کرده و به نظر می‌رسد احمد مددی مدیرعامل باشگاه جدایی‌اش قطعی باشد.

استقلال طی روزهای گذشته در بحث مدیریتی چالش‌های زیادی را تجربه کرده است. از مدت‌ها قبل بحث اختلاف اعضای هیأت‌مدیره با احمد مددی مدیرعامل باشگاه بر سر مسائل مختلف شنیده می‌شد اما بعد از دستگیری اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیأت‌مدیره به خاطر مسائل اقتصادی و شخصی‌اش حالا اختلافات در رأس استقلال به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

حدود 10روز پیش بود که اعضای هیأت‌مدیره استقلال در جلسه خود مصوب کردند که ناصر فریادشیران از ریاست آکادمی باشگاه عزل شود. هیأت‌مدیره این تصمیم را به خاطر برخی اقدامات عجیب تیم‌های پایه در دوران مدیریت فریادشیران اتخاذ کردند اما مددی مدیرعامل باشگاه زیر بار این موضوع نرفت و با اینکه برکناری فریادشیران در هیأت‌مدیره مصوب شده بود، مددی او را برکنار نکرد.

همین مسأله سرآغاز اختلافات بزرگ در رأس باشگاه استقلال بود. حالا هیأت‌مدیره و مدیرعامل مدت زیادی است با هم سر یک میز ننشسته‌اند و کار به جایی رسیده که 3 عضو هیأت‌مدیره از سمت‌شان استعفا کرده‌اند.

ظاهرا این 3 عضو هیأت‌مدیره استقلال اعلام کرده‌اند که دیگر حاضر نیستند با حضور احمد مددی به فعالیت‌شان ادامه بدهند. به همین خاطر در نامه استعفای خود اتهام‌های تندی را نیز علیه مددی به کار برده‌اند. آنها به صراحت آورده‌اند که مددی شایستگی نشستن روی صندلی مدیریتی باشگاه را نداشته و حضور او در باشگاه به اصرار علی‌نژاد معاون وزیر بوده است.

احمد مددی، مدیرعامل فعلی استقلال 165 روز پیش با امضای تعهدنامه‌ای عجیب که نشان می‌داد او چقدر به حضور در این پست علاقه‌مند است، کارش را به‌عنوان مدیرعامل در جمع آبی ‌ا شروع کرد و در شرایطی که به نظر نمی‌رسید از تجربه و کیاست لازم برای این پست برخوردار باشد، برای مدتی سکان این کشتی را برعهده گرفت. سیاستی که البته قبلا نیز به صورت جدی از سوی وزارت ورزش تعقیب شده و مدیرانی با سوابق نه‌چندان درخشان اما به واسطه یک آشنایی یا دوستی خاص در استقلال کار را در دست گرفته‌اند.

مددی جانشین احمد سعادتمند شد که خودش در دوران حضور در جمع استقلالی‌ها کارنامه‌ای بحث‌برانگیز را از خود به یادگار گذاشته است. قبل از سعادتمند نیز، مدت کوتاهی کار در دست علی فتح‌الله‌زاده بود که او خیلی سریع خود را از مهلکه مدیریت عامل استقلال دور کرد تا حد نصاب این باشگاه در حضور و جابه‌جایی مدیر در رأس امور باشگاه رقم عجیب و غریبی باشد و معدلی باورنکردنی نسبت به سطح اول فوتبال جهان از خود به جا بگذارد.

آنچه از متن نامه اعضای هیأت‌مدیره برمی‌آمد، اختلاف شدید بین اعضای تأثیرگذار باشگاه است. افرادی که قاعدتا باید حرکت‌شان در یک سمت و سو و در جهت رفع مشکلات جاری و مسائل کلی تیم باشد اما آنقدر با هم اختلاف دارند که دیگر در متن استعفا از الفاظی استفاده می‌کنند که می‌تواند برایشان عواقب حقوقی جدی در پی داشته باشد. در نامه‌ای که اعضای هیأت‌مدیره استقلال به وزیر ورزش نوشته‌اند، چند کلید واژه وجود دارد؛ اول اصرار مهدی علی‌نژاد معاون وزارتخانه به حضور مددی، دوم انجام برخی اعمال از سوی مدیرعامل که شرم‌آور توصیف شده و سوم اشاره به اطرافیان مددی در یک‌جا با صفت فاسد از آنها یاد شده که این مسأله هنوز پاسخی از سوی مددی نداشته است.

در شرایطی که جنگ مدیریتی در استقلال در نقطه اوج خود قرار گرفته، با نامه‌ای که از سوی وزارتخانه و در رسانه این مجموعه منتشر شده، احتمالا باید کار مددی را در استقلال تمام شده دانست؛ چراکه تنها راه باقیمانده، انتخاب یکی از طرفین درگیری است و اگر وزارتخانه استعفای سه عضو هیأت‌مدیره را می‌پذیرفت، به این معنا بود که در این مناظره حق را به مددی داده است اما آنچنان که گفته شد، ظاهرا انتخاب وزارت خانه گروه دیگر بوده است.

در این شرایط افراد نزدیک به باشگاه، در انتظار شنیدن اسم جدیدی برای مدیریت باشگاه استقلال هستند که کاش این اتفاق چندماه زودتر رقم می‌خورد. وقتی که دلسوزان واقعی باشگاه و رسانه‌ها از لزوم حضور فردی با تجربه کافی و مقبولیت در نزد هواداران صحبت می‌کردند، انتخاب وزارتخانه البته طبق همیشه کسی بود که هیچ کمکی به بهبود تصویر مخدوش رئیس مجمع استقلال در جمع هواداران نکرد.

آیا وزیر ورزش که در آستانه پایان دوره کاری خود قرار دارد، این‌بار تصمیم درستی می‌گیرد یا دوباره کار بر عهده افرادی خواهد بود که چندی دیگر خبر استعفا یا برکناری‌اش بیاید و هواداران فکر کنند آمدنش بهر چه بود؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.