10میلیون وام برای 129هزار بازنشسته

325هزار نفر بازنشسته درخواست‌شان را ثبت کردند

شهروندآنلاین- بازنشستگان وام ضروری می‌گیرند، وام ضروری 10میلیون تومانی. به گفته مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری 129هزار نفر مشمول دریافت این وام شدند. «در دومین مرحله ثبت‌نام اینترنتی دریافت وام ضروری 10میلیون تومانی، حدود 325هزار نفر درخواست خود را ثبت کردند.»

به گفته محمود مرتضایی‌فرد در مرحله نخست، واجدان شرایط در 6 نوبت براساس اولویت‌ها دسته‌بندی شدند که هر در هر نوبت مبلغ وام به حساب حدود 22هزار نفر از واجدین شرایط که براساس اولویت‌ها تعیین شده‌اند، در بانک صادرات واریز خواهد شد. «به‌طور معمول پایان هر ماه نسبت به پرداخت تسهیلات نوبت مربوطه اقدام خواهد شد. زمان پرداخت نخستین نوبت وام ضروری در این مرحله در صورت تأمین منابع لازم از سوی بانک احتمالا پایان خردادماه یا اوایل تیرماه ۱۴۰۰ است و مابقی نوبت‌ها در ماه‌های پس از آن پرداخت می‌شود.»

او با اشاره به متقاضیانی که از میان دریافت‌کنندگان وام ضروری در این مرحله حذف شده‌اند، گفت: «همانطور که برای مرحله نخست نیز اعلام شد، ورثه پسر که در سه‌سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شود، وظیفه‌بگیران تک ورثه‌ای که سن آنان بیش از ۸۰سال باشد، بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که حکم ترمیم سال‌جاری برای آنان صادر نشده باشد و رکوردهایی که فرم رضایت‌نامه وراث آنها در سامانه تأیید نشده باشد، چهار دسته ای هستند که در ابتدا از لیست واجدان شرایط حذف شده‌اند.»

مرتضایی‌فرد ادامه داد: «پس از حذف این چهار گروه، همه متقاضیان باقیمانده بر اساس عواملی چون مجموع مانده وام‌های ضروری دریافتی (به ترتیب از کمترین به بیشترین مجموع وام دریافتی) و حقوق دریافتی (بر اساس آخرین حکم صادره و به ترتیب از کمترین به بالاترین حقوق دریافتی) به صورت سراسری اولویت‌بندی شدند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.