انهدام باند 7 نفره سارقان خشن در 3 استان

 اعضای باند 7 نفره سارقان خشن در تهران  دستگیر شدند. متهمان در استان‌های «فارس» و «خوزستان»  هم مرتکب جرایم مشابه شده بودند.

فروردین امسال زن جوانی با پلیس تماس گرفت و سرقت مسلحانه از خانه‌اش توسط چهار مرد خشن را خبر داد.

زن جوان گفت: «ساعت ۸ شب  چهار مرد نقابدار در حالی که اسلحه در دست داشتند، از دیوار خانه ویلایی‌ام وارد ساختمان شدند. مردان نقاب‌دار اسلحه‌هایشان را به سمت من و چهار عضو دیگر خانواده‌ام که همگی خانم بودیم، گرفتند و طلاهایمان را سرقت کردند و پس از تخریب خانه‌ام از محل متواری شدند.»

سرنخ در صحنه سرقت

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی راهی خانه مالباخته در محدوده «دهکده المپیک» شدند و  در تحقیقات محلی به دست آمد که سارقان با یک خودروی پژو سفید رنگی که پلاک آن مخدوش بود، از محل گریخته‌اند.

مأموران موفق شدند سرنخی از متهمان را در صحنه سرقت کشف کنند. همچنین در بررسی‌ها مشخص شد یکی از متهمان سارقی حرفه‌ای است که  تاکنون ۶ بار به اتهام سرقت‌های مسلحانه راهی زندان شده است. با شناسایی این سارق، سایر اعضای این باند که ساکن یکی از شهرهای جنوبی کشور بودند نیز شناسایی شدند.

سرقت نافرجام

در حالی که تیم تحقیق درصدد شناسایی مخفیگاه متهمان در تهران بود باخبر شد متهمان قصد دارند از خانه‌ای در محدوده «نواب» سرقت کنند. پس از هماهنگی با مقام قضائی، محدوده مورد نظر تحت کنترل نامحسوس پلیس درآمد.  زمانی که متهمان وارد محل شدند تا نقشه‌شان را اجرایی کنند، آنها در محاصره پلیس قرار گرفتند. درنهایت در یک عملیات موفق، پنج مرد مسلح بازداشت شدند که در تحقیقات مشخص شد دو نفر از آنها همان متهمان سرقت مسلحانه خانه‌ای در «دهکده المپیک» هستند و سه عضو دیگر نیز به تازگی به این باند ملحق شده‌اند.

دستگیری در مرز

در ادامه تحقیقات، مأموران مطلع شدند که یکی از متهمان خود را به مرزهای شمال‌غربی کشور رسانده تا از کشور به صورت قاچاقی فرار کند. مأموران بلافاصله راهی شهر مورد نظر شده و در حالی که متهم با قاچاق‌بر برای خروج از کشور هماهنگ شده بود، بازداشت شد.

عضو دیگر این باند نیز در عملیاتی دیگر دستگیر شد. در مخفیگاه متهمان چند قبضه سلاح گرم که متهمان برای سرقت‌های مسلحانه استفاده می‌کردند، کشف شد.

در حالی متهمان تنها به یک سرقت در محدوده «دهکده المپیک» اعتراف کردند که در بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد آنها در استان‌های فارس و خوزستان نیز به همین شیوه و شگرد مرتکب سرقت مسلحانه شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم اح­­­تمالی اعضای این باند ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.