تأثیر انتخابات بر درمان افسردگی!

شهرام شهیدی

این روزها یکی از شایع‎ترین بیماری‎ها در جهان و ایران افسردگی است؛ از کمدین‌های معروف گرفته تا صاحبان صنایع همگی در پاسخ به این پرسش که «حالت چطوره؟» می‎گویند: «بدجور دپرسم». در روزگاری که صدها نفر برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری احساس تکلیف کرده بودند ما به عنوان یک ستون طنز احساس تکلیف کردیم که راه‌حلی برای این افسردگی جمعی پیدا کنیم.  برای همین با کارشناسان خبره رایزنی کردیم.

لازم است از دانشمندان ژاپنی به صورت ویژه تشکر کنم که این بار هم روی ما را زمین ننداختند.

خوشبختانه به واسطه آشناشدن این گروه از دانشمندان خاص ژاپنی با زبان فارسی این تبادل علمی بدون حضور مترجم انجام شده است.

پنج روش برای رفع افسردگی

براساس مطالعات این دانشمندان، افسردگی با چهار روش قابل درمان است: خندیدن، امیدداشتن، رویابافتن و مهاجرت

الف. خندیدن:

برای اینکه یک نفر بخندد و شاد شود راه‌های بسیاری وجود دارد. اما زودبازده‎ترین روش برای خندیدن این است که آدم بنشیند به وعده‌وعیدهای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری گوش دهد.

البته این روش هزینه بالایی دارد. منتها هزینه‌اش را نه در لحظه که بعدها و در طی دو دوره چهار ساله پرداخت خواهید کرد.

ب. امیدداشتن:

برای کسب امید هم بهترین راه‌حل همین نشستن پای سخنان تبلیغاتی کاندیداهاست. جوری از آینده حرف می‌زنند که یک کاجستان سوخته فکر می‌کند فردا صبح برگ‌های درختانش سبز شده و به زودی تبدیل به جنگلی انبوه در آمازون می‌شود.

پ. رویابافی:

یکی از روش‌های درمان افسردگی مزمن این است که به بیمار یاد بدهید رویا ببافد. فردا یک وقت دیدی رویابافی هم مثل گلیم‌بافی و فرش‌بافی در رسته مشاغل قرار گرفت و فرد رویاباف توانست علاوه بر کاهش میزان بیکاری وام رویابافی هم دریافت نماید.

حالا بهترین محلی که هر شخص می‌تواند رویابافی کند کجاست؟ ستادهای مجازی کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری.

چنان رویایی برای شخص می‌بافند که فکر می‌کند جایی که در آن زندگی می‌کند نه  حلبی‎آباد در حاشیه تهران که پنت‌هاوس شیکی در نروژ است.

ت. مهاجرت  

برای این روش هم باز کاندیداها بهترین گزینه هستند. در صورتی که پای حرف‌شان بنشینی دیگر حس نمی‌کنی لازم است به سوییس مهاجرت کنی؛ چون فکر می‌کنی در حال زندگی در سوییس هستی!

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.