گام اول را محکم برداشتیم

تیم‌‌ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ با نتیجه 3 بر یک به برتری رسید

تیم‌ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه از دور برگشت رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی هنگ‌کنگ را شکست داد تا امیدوارتر از قبل به صعود شود.

تیم‌ملی فوتبال ایران در چهار مسابقه اخیرش در مرحله گروهی مقدماتی جام‌جهانی در قاره آسیا فقط 6 امتیاز کسب کرد و با یک بازی کمتر نسبت به چهار رقیب دیگر خود در جایگاه سوم جدول گروه ایستاد، اما شاگردان اسکوچیچ برای زنده نگه‌داشتن امیدهایشان برای صعود به مرحله نهایی باید چهار برد به دست می‌آوردند که امروز در نخستین گام در دور برگشت موفق شدند با گل‌های علی قلی‌زاده، وحید امیری و کریم انصاری‌فرد در مقابل تک‌گل غافلگیرکننده‌ای که وارد دروازه ایران شد، به برتری سه بر یک برسند و با این برد به استقبال دیدار با بحرین بروند.

شاید انتظارها از تیم‌ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ گل‌های بیشتر و نمایش هجومی‌تری بود، اما با گرمای بحرین و زمین نامساعدی که محل انجام بازی داشت، گرفتن سه امتیاز و انجام یک بازی که همانند دیدار تدارکاتی بود، در آستانه جدال حساس با بحرین مناسب است.

وحید امیری و علی قلی‌زاده، دو بازیکن چپ‌پای تیم‌ملی ایران ستاره‌های دیدار مقابل هنگ‌کنگ بودند. امیری که از ابتدا به‌ عنوان مدافع چپ بازی می‌کرد و نمایش خوب، مطمئن و بدون اشتباهی در خط دفاعی داشت، در دقیقه 58 با اضافه‌شدن میلاد محمدی یک خط به جلوتر رفت که حضورش در میانه میدان و محوطه جریمه حریف نیروی هجومی ایران را بالا برد و او توانست یک گل هم به ثمر برساند و دو خلق موقعیت داشته باشد. علی قلی‌زاده نیز با زدن یک گل و خلق سه موقعیت جدی به همراه نفوذهای تند و تیز و خوبی که داشت، روز موفقی برابر هنگ‌کنگ داشت.

ترکیب ایران مقابل هنگ‌کنگ به این شرح بود:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، وحید امیری، سعید عزت‌اللهی (58- میلاد محمدی)، احمد نوراللهی، علیرضا جهانبخش (58- سامان قدوس)، علی قلی‌زاده (80- کریم انصاری‌فرد)، مهدی طارمی (69- مهدی ترابی) و سردار آزمون (69- کاوه رضایی)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

حالا تیم ایران با این برد 9 امتیازی شده و در جدول رده‌بندی وضعیت بهتری پیدا کرده است؛ البته که هنوز مهم‌ترین دیدارهای تیم‌ملی مقابل بحرین و عراق تلقی می‌شود. ملی‌پوشان باید سریعا خود را آماده بازی با بحرین کنند و برای دیدار روز هفدهم خرداد تدابیر لازم را بیندیشند. مسابقه ای که می‌تواند کلید صعود ایران به دور بعدی مقدماتی جام جهانی باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.