پیام ۱۵ خرداد این است که اسلحه و زور در برابر اندیشه پیروز نمی‌شود

روحانی: مردم نباید به تبلیغات غلط و دشمن شادکن نسبت به کشور اعتنا کنند

رئیس جمهوری گفت: هیچ‌گاه تفنگ، زندان، فشار و… نمی‌تواند راهگشا باشند و نمی‌تواند جلوی مسیری که عقل، خرد و اندیشه آن را به ما توصیه می‌کند، بگیرد.

شهروند آنلاین: حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری روز گذشته در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه همه پیام ۱۵ خرداد این است که اسلحه و زور در برابر اندیشه پیروز نمی‌شود،تأکید کرد: «هیچ گاه تفنگ، زندان، فشار و… نمی‌تواند راهگشا باشند و نمی‌تواند جلوی مسیری که عقل، خرد و اندیشه آن را به ما توصیه می‌کند، بگیرد.»

روحانی در ادامه با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) تصریح کرد: «از سال ۶۸ تا به امروز، هر روز عشق مردم به امام خمینی(ره) بیشتر می‌شود؛ به خاطر کاری که ایشان برای ایران، منطقه کرد و شیوه ویژه ایشان برای اداره کل کشور انجام دادند. امام راحل مقام والایی در کشور بود که معمولا دستور کم می‌داد اما اندیشه علمی و دینی‌اش به‌طور مرتب برای مردم بیان و پخش می‌شد. این اندیشه موجب می‌شد راه جدید برای مسئولان اجرایی گشوده شود.»

 اگر مردم به راه و مسیر باور داشته باشند موفق می‌شویم

او با بیان اینکه قبل از اینکه امام دستوری بدهد، با بیان اندیشه باور را ایجاد می‌کرد و این باور عمل را ایجاد می‌کرد، خاطرنشان کرد: «اگر باور را در اندیشه مردم ایجاد کنیم و مردم به راه و مسیر، باور داشته باشند، موفق می‌شویم. خیلی از کارها را با دستور نمی‌توان انجام داد. خیلی از کارها برنامه‌ریزی، تحقیقات عملی، فعالیت‌های دانش‌بنیان و علم روز می‌خواهد.»

او با تأکید بر اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند با اندیشه مقابله کند، بیان کرد: «۱۵ خرداد نشان داد که یک رژیم که تا دندان مسلح است و متکی به آمریکا بود، خواست با اندیشه امام مبارزه کند و شکست خورد. همه ۱۵ خرداد این است که اسلحه و زور در برابر اندیشه پیروز نمی‌شود. مردمی که به راه، باور، اندیشه و نهضت امام باور کرده بودند، در برابر گلوله، شکنجه، زندان و… ایستادگی کرده و نهضت را به پیروزی رساندند.»

به گفته رئیس‌جمهوری، هیچ‌گاه تفنگ، زندان، فشار و… نمی‌تواند راهگشا باشند و نمی‌تواند جلوی مسیری که عقل، خرد و اندیشه آن را به ما توصیه می‌کند، بگیرد. ان‌شاءالله همه ما پیرو خط، راه و اندیشه امام باشیم و بتوانیم کشور را در مسیر توسعه و تعالی قرار بدهیم.

او با اشاره به اینکه متأسفانه این‌روزها تبلیغات ناروا و غلط بیشتر شنیده می‌شود، اظهار کرد: «مردم باید به آمار و ارقام استان خود و سراسر کشور توجه کنند و بعد هم بدانند همه اینها در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی بوجود آمده و در سایه تلاش و ایثار همه مردم و مدیران عزیز بوده است.»

رئیس جمهوری گفت: «مردم نباید به تبلیغات غلط و دشمن شادکن نسبت به کشور اعتنا کنند. متأسفانه این‌روزها تبلیغات ناروا و غلط بیشتر شنیده می‌شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.