آهن‌ربا شدن بدن بعد از واکسن مبنای علمی دارد؟

حریرچی: به فضای وهم‌آلودی که وجود دارد توجه نکنید

حریرچی درباره شایعات عوارض واکسن کرونا در فضای مجازی گفت: واکسن‌هایی که الان داریم (داخلی و خارجی) مطمئن‌ترین واکسن‌ها هستند. به فضای وهم‌آلودی که وجود دارد، توجه نکنید

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: «ایجاد حالت مغناطیسی در بدن پس از تزریق واکسن کرونا مبنای علمی ندارد.»

ایرج حریرچی روز پنجشنبه در یک برنامه تلویزیونی با توضیحاتی درباره شایعات عوارض واکسن کرونا در فضای مجازی این مطلب را عنوان و افزود: «واکسن‌هایی که الان داریم (داخلی و خارجی) مطمئن‌ترین واکسن‌ها هستند. به فضای وهم‌آلودی که وجود دارد، توجه نکنید.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «از دیروز تا امروز (سیزدهم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۹ هزار و ۶۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۴۰۰ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید- ۱۹ در کشور به 2 میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۰۰ نفر رسید.»

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: «تاکنون 2 میلیون و ۵۰۸ هزار و ۹۰۷ نفر از  بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 3 هزار و ۹۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و ۲۰ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۲۱ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.»

بر اساس این گزارش، اکنون ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و هیج شهری در وضعیت آبی قرار ندارد.

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: «تاکنون 4 میلیون و ۳۵۳ هزار و ۳۸۸ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۵۳۲ هزار و ۹۲۹ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به 4 میلیون و ۵۶۸ هزار و ۳۱۷ دوز رسید.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.