3 نامه دولت درخصوص مناظره دیروز

واعظی: برای دولت در ابتدای مناظره دوم فرصت پاسخگویی در نظر گرفته شود

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نامه‌ای به عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما تأکید کرد تاکنون فرصت پاسخگویی به دولت در مقابل اتهامات فاحش داده نشده است.

شهروندآنلاین: محمود واعظی در نامه‌ای به وزیر کشور به عنوان رئیس کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، بر ضرورت تعیین وقتی مناسب در برنامه مناظره دوم نامزدها در رسانه ملی برای پاسخگویی به اتهامات مطرح‌شده از سوی برخی نامزدها علیه دولت در نخستین مناظره زنده تلویزیونی تأکید کرد.

 واعظی در این نامه خطاب به عبدالرضا رحمانی‌فضلی تأکید کرده است: «با توجه به طرح اتهامات، نسبت‌های ناروا، تحریف اطلاعات و ارایه آمار غلط  و سیاه‌نمایی از وضعیت کشور و اظهارات خلاف واقع و غیرمنصفانه علیه دولت تدبیر و امید از سوی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظره زنده تلویزیونی امروز، ضمن بررسی این موضوع از سوی کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، طبق قانون باید با در نظر گرفتن  فرصتی مناسب در برنامه مناظره دوم داوطلبان و پیش از آغاز مناظره و سخنان آنان، امکان پاسخگویی به این اتهامات در رسانه ملی فراهم شود.»

در نامه رئیس دفتر رئیس‌جمهوری به وزیر کشور تأکید شده است، متأسفانه در مناظره اول شاهد سیاه‌نمایی‌ها در مورد شرایط کشور و بیان اظهارات بعضا غیرمنصفانه از سوی برخی نامزدها علیه دولت و انتصاب مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی ۳.۵ساله و شیوع ویروس کرونا به آنچه «ناکارآمدی دولت» خوانده شده، بودیم که ضروری است برای روشن‌شدن افکار عمومی و پاسخ به اتهامات و ابهامات مطرح‌شده، پاسخ‌ها و دفاعیات دولت در مناسبت‌ترین و سریع‌ترین زمان ممکن به اطلاع مردم شریف کشور رسانده شود.

نخستین مناظره انتخاباتی هفت نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر یکشنبه به صورت زنده از رسانه ملی پخش شد که در این مناظره انتخاباتی، برخی از نامزدها به طرح اتهامات و ادعاهایی علیه دولت یازدهم و دوازدهم و رئیس این دولت پرداختند.

این کمیسیون موظف است طبق ماده ۶۴ قانون انتخابات ریاست جمهوری، اگر ضمن برنامه زنده «مناظره» هر یک از نامزدها درخصوص سایر نامزدها یا دیگر اشخاص حقیقی و حقوقی، مطالب توهین‌آمیز یا هتک حرمت یا مطالب مغایر با قوانین رسمی کشور بیان کند، به میزان مناسب، زمان برای پاسخگویی در نظر گیرد.

 

ربیعی: تاکنون فرصت پاسخگویی به دولت در مقابل اتهامات فاحش داده نشده است

 

علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز در نامه‌ای به عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما تأکید کرد تاکنون فرصت پاسخگویی به دولت در مقابل اتهامات فاحش داده نشده است.

در نامه ربیعی به علی‌عسگری آمده است: «احتراما پیرو مکاتبه پیشین و پیشنهاد سه راهکار قانونی ایجاد امکان پاسخگویی به دولت در مقابل اتهامات فاحش، بی‌اساس و عاری از صحت و نیز پیگیری حضوری، تاکنون پاسخی نیز حاصل نشده است.

خواهشمند است مطابق قانون فرصتی برای پاسخ به اتهام‌زنی‌ها و نشر اکاذیب و طرح مطالب ناروا علیه دولت که در برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی تاکنون پخش شده‌اند جهت زمینه اجرای قانون فراهم شود.

در همین راستا متأسفانه در اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری، شاهد اتهام‌زنی‌های متعدد ناشی از کم‌اطلاعاتی و نیز طرح افترائات ناروا علیه دولت از سوی برخی نامزدها بوده‌ایم، مجددا تأکید می‌کنیم در این زمینه لازم است براساس مراعات انصاف و نیز ایجاد شفافیت، در اسرع وقت فرصت مقتضی در برنامه زنده تلویزیونی برای پاسخ به اتهامات یاد شده، به نماینده دولت اختصاص یابد.
منتظر پاسخ مناسب از سوی آن سازمان محترم می‌باشیم.»

درخواست نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما

همچنین نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما خواستار اختصاص فرصتی مناسب و در اسرع وقت برای نمایندگان دولت برای پاسخگویی به اتهامات ناروا و بی‌پایه در نخستین مناظره انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری شدند.

در نامه نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر صداوسیما به عبدالعلی علی عسگری آمده است: «متأسفانه در اولین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری، بعضی از کاندیداها اتهاماتی علیه دستگاه‌های دولتی و  شخص رئیس‌جمهوری وارد کردند که نیازمند پاسخگویی و دفاع از حقوق تک‌تک اشخاص حقیقی و حقوقی است که نامی از آنها در جریان این مناظره برده شد.»

در این نامه تأکید شده است: «براساس ماده ۶۴ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری که تأکید دارد اگر ضمن برنامه زنده «مناظره»، هر یک از نامزدها درخصوص سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، مطالب توهین‌آمیز یا هتک حرمت یا مطالب مغایر با قوانین رسمی کشور بیان کند، به میزان مناسب، زمان برای پاسخگویی در نظر گیرد، اینجانبان به عنوان نمایندگان قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما به جد تقاضا داریم به منظور رعایت انصاف و شفاف‌سازی، در اسرع وقت فرصتی برای نمایندگان دولت برای پاسخگویی به این اتهامات ناروا و بی‌پایه و تنویر افکار عمومی فراهم شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.