ماجرای عجیب ریختن مرگ موش در کوه!‍

فعالان محیط زیست به اقدام فدراسیون کوهنوردی به شدت اعتراض کرده‌اند

فدراسیون کوهنوردی با توجه به فراگیر بودن آن هر از چند گاهی با حواشی عجیبی مواجه می‌شود. حالا هم در آخرین اقدام ماجرای ریختن مرگ موش در یکی از کوهستان‌ها دردسرساز شده است.

چندی پیش بود که فدراسیون کوهنوردی در صفحه رسمی خود در اینستاگرام تصویری را منتشر کرد که حاشیه های زیادی را ایجاد کرد. حواشی آن به قدری زیاد بود که دوستداران طبعیت و حامی حیوانات به آن شدیدا واکنش نشان دادند. در متن این پست به بازسازی و ترمیم پناهگاه سرچال در علم‌کوه مازندران اشاره شده بود و البته نکات عجیبی در خود داشت.

فدراسیون کوهنوردی در صفحه رسمی خود نوشته بود: «خدمات صورت گرفته طی سه روز از ۱۷ تا ۱۹ شهریور ۹۹ شامل : تعمیر تراس پناهگاه، جوشکاری درب و پنجره‌ها، تعویض شیشه‌ها، لمبه‌کوبی سقف، تعویض چوب تخت‌های شکسته‌شده، تمیز کردن شیشه‌ها، راه‌اندازی آب چشمه، تمیز کردن اتاق‌ها، ریختن مرگ موش در اتاق‌ها، جمع‌آوری زباله‌ها و انتقال آن به پایین».

استفاده از سموم برای از بین بردن موش ها سلامت شهروندان را در طولانی مدت از طریق آب تهدید خواهد کرد

اصلی ترین حاشیه به خاطر اعلام فدراسیون برای ریختن مرگ موش در اتاق‌های پناهگاه سرچال بود. موضوعی که پای بسیاری از دوستداران محیط زیست و حامی حیوانات را به ماجرا باز کرد. بسیاری اعتقاد داشتند استفاده از سموم بیش از آنکه موش ها را از بین ببرد، پرندگان و حیوانات کوچک را به کام مرگ می کشاند و در مرحله بعد پس از کشتن  موش ها لاشه آنها خوراک دیگر حیوانات بزرگتر خواهد شد. این مسئله باعث می شود که این سموم به چرخه غذایی حیوانات و پرندگان این منطقه وارد شود و یک فاجعه زیست محیطی رخ دهد.

همچنین استفاده از سموم برای از بین بردن موش ها سلامت شهروندان را در طولانی مدت از طریق آب تهدید خواهد کرد زیرا پس از نفوذ این سموم به یخچال های طبیعی این کوه و آب های زیر زمینی این منطقه ممکن است سموم از طریق محصولات کشاورزی وارد چرخه غذایی مردم شود.

فدراسیون کوهنوردی با وجود اعتراض های شدیدی که به ریختن مرگ موش در سرچال شده، اما هنوز واکنش جدی به ماجرا نداشته و باید دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی در این باره رخ می‌دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.