ایران- بحرین؛ وقت انتقام فرا رسید

ادامه تلاش شاگردان اسکوچیچ برای صعود به جام جهانی

تیم ملی فوتبال ایران دوشنبه‌شب در یک مسابقه حساس مقابل بحرین به میدان می‌رود؛ بازی‌ای که برای ما ایرانی‌ها یک جنبه انتقامی نیز دارد.

تیم ملی فوتبال بعد از پیروزی 3 بر یک مقابل هنگ‌کنگ دوشنبه‌شب یکی از حساس‌ترین، سخت‌ترین و غیرمنصفانه‌ترین مسابقات مقدماتی در جام جهانی به مصاف بحرین می‌رود. اگر کرونا نبود، تیم ملی در تهران و با حضور تماشاگران به مصاف بحرین می‌رفت و شرایط مسابقه کاملا متفاوت بود اما اکنون با رأی حیرت‌انگیز AFC بحرین که در بازی رفت میزبان بود، در بازی برگشت هم میزبان تیم ملی است.

تیم ملی در بازی با هنگ‌کنگ نشان داد که از هماهنگی مطلوب و ایده‌آل به دور است که با توجه به نداشتن بازی تدارکاتی این مسأله کاملا طبیعی به نظر می‌رسید. ما ستارگان بزرگی در تیم ملی فوتبال داریم که برخی از آنها مثل طارمی و آزمون در اروپا می‌درخشند، با این حال در کمال تعجب این دو مهاجم خوب و ارزنده در بازی با هنگ‌کنگ نقش پررنگی در برد تیم ملی نداشتند اما بازی با بحرین شرایط متفاوتی دارد. تیم ملی با نقشه‌های تاکتیکی اسکوچیچ قطعا  شرایط متفاوتی خواهد داشت و نسبت به بازی رفت به شکل دیگری بازی خواهد کرد.

در حال حاضر تیم بحرین با یک مسابقه بیشتر و 12 امتیاز صدرنشین گروه C است اما اگر تیم ملی بتواند بحرین را شکست بدهد، گام بزرگی برای صعود از این مرحله سخت برداشته و 12 امیازی می‌شود و با دو برد دیگر مقابل کامبوج و عراق صعود خود را از این مرحله قطعی می‌کند، هرچند شکست‌دادن بحرین کار راحتی نیست. در بازی رفت تیم بحرین با یک پنالتی مقابل ایران به پیروزی رسید و بعد از آن ملی‌پوشان هرچه زدند، به در بسته خورد تا یک بر صفر بازنده شویم.

نکته حیرت‌انگیز از بازی دوررفت این است که بحرین مالکیت توپ را بیشتر از ما در اختیار داشت اما فقط سه موقعیت گلزنی به دست آورد ولی تیم ملی ما با 8 موقعیت گلزنی نتوانست حداقل بازی را به تساوی بکشاند. بسیاری از کارشناسان معتقدند تیم ملی ما یک سر و گردن از بحرین بالاتر است اما همیشه بحرین ما را آزار داده است. تیم ملی در صورت ارایه فوتبال با برنامه و پرهیز از حواشی خودساخته در میدان مسابقه می‌تواند ضمن جبران باخت دوررفت بیش از 50درصد راه صعود را طی کند.

قطعا ترکیب تیم ملی فوتبال نسبت به بازی با هنگ‌کنگ تغییراتی خواهد داشت اما شاکله اصلی تیم را همان نفرات تشکیل خواهند داد، ضمن اینکه باید در خط دفاعی هوشیار بازی کنیم و شش دانگ مراقب بازیکنان بحرین به‌ویژه در محوطه هجده مقدم باشیم تا به راحتی پنالتی را به حریف تقدیم نکنیم.

دوشنبه عراق هم به مصاف تیم کامبوج می‌رود که بردش مقابل این تیم کاملا قابل پیش‌بینی است.

گفتنی است؛ دیدار ایران و بحرین ساعت 21 دوشنبه‌شب در ورزشگاه ملی شهر منامه برگزار خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.