آتش‌سوزی در کارخانه فولاد زرند ایرانیان

این حادثه تلفات جانی نداشت

کارخانه فولاد زرند ایرانیان در کرمان در آتش سوخت. این آتش‌سوزی بدون تلفات مهار شد.

بامداد روز یکشنبه بود که یک مورد آتش‌سوزی در کارخانه فولاد زرند ایرانیان رخ داد. این آتش‌سوزی پس از حدود چندین ساعت با تلاش گروه‌های آتش‌نشانی مهار شد. در این حادثه به هیچ‌یک از کارگران کارخانه فولاد زرند ایرانیان آسیبی نرسید. کارشناسان سازمان آتش‌نشانی پس از خاموش‌شدن آتش‌سوزی علت بروز این حادثه و نیز میزان خسارات وارده را بررسی می‌کنند. از قرار معلوم سرریز یکباره حجم مواد مذاب در کوره بلند واحد فولادسازی این کارخانه باعث به‌وجود آمدن آتش و دود شده است.

ادامه مسیر طبیعی فعالیت کارخانه

ماشاءالله سهراب‌نژاد، مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان درباره جزئیات این حادثه گفت: «حادثه آتش‌سوزی این کارخانه در خارج از کوره رخ داد و ارتباطی با داخل کوره‌بلند ندارد. بنابراین طی دو روز مسیر طبیعی فعالیت به‌سرعت ادامه خواهد یافت. حجم سرباره مذاب در خروج از مجرا و در مسیر به گودال سرباره مقداری زیاد شده که موجب شد با لوله‌های هیدرولیک و دستگاه‌های مته و مسدودکننده که در مسیر و در جوار رویه‌های سرباره هستند، برخورد کند، لوله‌ها آسیب ببینند و روغن هیدرولیک با فشار بالا آتش بگیرد و صحنه آتش‌سوزی ایجاد کند. حادثه به‌سرعت رفع شد و به محض اینکه حجم روغن کم شد، آتش‌سوزی برطرف شد. سرباره در ادامه مسیر وارد گودال شد اما به‌ دلیل وجود حجم آب موجب شد صدای نسبتا قابل توجهی ایجاد و تلقی به انفجار شود و سرباره‌ها که در فضا پخش شدند، چنین صدایی ایجاد شد.»

او با بیان اینکه موضوع سنگین نبود اما در فضای مجازی شایعاتی ایجاد شد، ادامه داد: «از بابت نیروی انسانی خدا را شاکریم مطلقا هیچ احدی آسیب ندید و  از نظر تجهیزات در حد نظافت دود ناشی از حادثه لوله‌های هیدرولیک باید تمیزکاری و نظافت شوند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.