فوتبال باتماشاگر، شاید چند هفته دیگر

سازمان لیگ درخواستش را ارایه کرده، ستاد کرونا تصمیم‌گیری می‌کند

سازمان لیگ فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به ستاد مبارزه با کرونا خواهان حضور 100 تماشاگر در هر مسابقه هفته‌های پایانی لیگ برتر شد.

با شیوع ویروس کرونا از حدود یک سال و نیم گذشته رقابت‌های لیگ  برتر فوتبال بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و این مسأله شرایط عجیبی را در رقابت‌ها به وجود آورده است. حالا اما مسئولان سازمان لیگ فوتبال درخواست داده‌اند تا تماشاگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ورزشگاه‌ها برگردند.

از آنجا که تنها 7 هفته تا پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باقی مانده و البته با ورود واکسن کرونا شیوع ویروس هم تا حدی کاهش یافته، سازمان لیگ فوتبال خواهان آن شده تا تماشاگران با ظرفیت محدود و البته با رعایت پروتکل‌ها به ورزشگاه‌ها برگردند و مثل بسیاری از کشورهای دنیا در ورزشگاه تماشاگر مسابقات تیم‌های محبوب‌شان باشند.

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بعد از بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر از اول تیر سال جاری دوباره از سر گرفته می‌شود و تا آن زمان باید ستاد مبارزه با کرونا تصمیم خود را درباره درخواست سازمان لیگ اتخاذ کند.

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ، در این خصوص گفته است: «این درخواست مربوط به شهرهایی است که در وضعیت قرمز قرار ندارند و به صورت پایلوت مد نظر قرار می‌گیرد. تصمیم بر این شده حدود ۱۰۰ نفر به عنوان تماشاچی برای هر تیم در ورزشگاه حضور یابند و مدیریت مسأله صددرصد بر عهده باشگاه‌ها قرار دارد و بحث بلیت‌فروشی مطرح نیست تا بتوانیم به مدل مشخصی از برگزاری مسابقات با حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها هنگام برگزاری مسابقات فوتبال دست یابیم.»

اما نحوه گزینش افرادی که به ورزشگاه می‌روند، چگونه است؟ مهدی گفته: «برای افراد واجد شرایط سقف سنی ۶۵ و کف سنی ۱۸ سال تعیین خواهد شد. تماشاگران باید ماسک بزنند، صندلی ورزشگاه‌ها علامت‌گذاری خواهند شد و موارد دیگری به منظور برگزاری صحیح مسابقات مد نظر قرار خواهد گرفت. بقیه مسائل را به عهده باشگاه‌ها می‌گذاریم.»

این شیوه مد نظر سازمان لیگ برای امتحان بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌هاست و برای سال آینده اگر شرایط مساعد باشد افراد بیشتری به ورزشگاه می‌روند. سازمان لیگ قصد دارد با برگزاری مسابقات با حضور 100 تماشاگر شرایط را برای بازگشت تماشاگران بسنجد و اگر این تجربه موفق بود برای سال آینده با 20درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها ورود تماشاگران آزاد شود.

البته همین درخواست هم نیازمند مجوز ستاد مبارزه با کروناست. مسئولان ستاد باید در این خصوص بررسی‌های لازم را انجام بدهند و اگر موافق بودند از این به بعد بازی‌ها با حضور حداکثر 100 تماشاگر برگزار شود.

رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بعد از بازی‌های مقدماتی جام جهانی 2022 قطر از اول تیر سال جاری دوباره از سر گرفته می‌شود و تا آن زمان باید ستاد مبارزه با کرونا تصمیم خود را درباره درخواست سازمان لیگ اتخاذ کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.