ایران 3- بحرین صفر؛ آسیا، ما برگشتیم

اسکوچیچ طلسم گربه سیاه را در منامه شکست

تیم ملی فوتبال با شکست پرگل گربه سیاه شانس خود برای صعود به جام جهانی را افزایش داد.

تیم ملی فوتبال ایران پس از اینکه دوررفت مرحله مقدماتی جام جهانی در آسیا را با دو پیروزی و دو باخت به پایان رساند، چهار روز قبل در نخستین مسابقه دور برگشت موفق به کسب برتری 3 بر یک مقابل هنگ‌کنگ شد تا امیدهایش برای راهیابی از گروه C را زنده نگه دارد. در دومین بازی از دو برگشت هم ملی‌پوشان کشورمان با هدایت دراگان اسکوچیچ مقابل بحرین به یک برد دلچسب رسیدند.

تیم‌ ملی فوتبال ایران از ساعت ۲۱ دوشنبه‌شب در چارچوب بازی‌های گروه C مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف بحرین رفت. این دیدار در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید تا ایران بالاخره در خاک بحرین این تیم را شکست دهد و طلسم منامه شکسته شود.

تیم ایران در نیمه نخست عملکرد چندان خوبی نداشت و بازی در این 45 دقیقه نخست با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم اما شرایط کاملا فرق کرد.با تغییراتی که اسکوچیچ در این نیمه ایجاد کرد، تیم ایران کاملا هجومی‌تر شد و توانست عملکرد خوبی ارایه کند و در نهایت 3 گل هم بزند.

در دقیقه 54 سردار آزمون قفل دروازه بحرین را گشود. مهدی طارمی تا پشت محوطه جریمه بحرین نفوذ کرد که پاس در عمق او به پشت مدافعان حریف را سردار آزمون با فرار تماشایی و ضربه بغل پا زد تا گل اول ایران به ثمر برسد.

7 دقیقه بعدی توپ‌گیری عالی ملی‌پوشان ایران در میانه زمین یک ضد حمله خوب به وجود آورد که باز هم پاس در عمق دیدنی از مهدی طارمی و فرار تند و تیز سردار آزمون را این مهاجم تیم ملی با عبور دادن توپ از بین پاهای دروازه‌بان بحرین تبدیل به گل دوم کرد.

در ادامه و در دقیقه 79 مهدی ترابی در سمت چپ زمین با توپ‌گیری خوب به احمد نوراللهی رساند که در ادامه پاس در عرض او به مهدی طارمی را این بازیکن با مهار توپ و ضربه بغل پا تبدیل به گل سوم ایران کرد تا با خیال راحت دقایق پایانی را ادامه بدهیم.

در دقایق پایانی نیز شاگردان اسکوچیچ بازی را کنترل کردند و موقعیت خاصی به بحرین ندادند تا یک برد دلچسب را کسب کنیم و شانس صعودمان به دور بعدی اضافه شود.

ترکیب ایران مقابل بحرین به شرح ذیل بود:

علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان(83- مرتضی پورعلی گنجی)، شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، میلاد محمدی(46- سامان قدوس)، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، علی قلی‌زاده(83- مهدی قایدی)، وحید امیری(68- سعید عزت‌اللهی)، مهدی طارمی و سردار آزمون (73- مهدی ترابی)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

***

شاگردان اسکوچیچ با این برد باارزش مقابل بحرین در جدول گروه ۱۲ امتیازی شدند و با یک بازی کمتر نسبت به بحرین در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفتند. در این گروه عراق با 14 امتیاز صدرنشین است و البته یک بازی بیشتر از ایران دارد.

حالا تیم ملی روز 21 خردادماه مقابل کامبوج قرار می‌گیرد و روز 25 خرداد آخرین مسابقه‌اش را مقابل عراق برگزار می‌کند. اگر در این دو مسابقه نیز نتایج خوبی به دست بیاید و 6 امتیاز دیگر به حساب ایران واریز شود، آن‌وقت به دور دوم مقدماتی جام جهانی می‌رسیم و می‌توانیم برای رسیدن به تورنمنت حساس قطر کارمان را ادامه بدهیم.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.