وقتی اسکوچیچ ناگهان محبوب شد

پیروزی قاطعانه برابر بحرین در یک شب محبوبیت سرمربی کروات تیم‌ملی را چند برابر کرد

دراگان اسکوچیچ در دو تجربه اول سرمربیگری‌اش در بازی‌های رسمی با تیم‌ملی ایران نتایج قابل قبولی کسب کرده است.

هنوز یادمان نرفته که با سرمربیگری مارک ویلموتس چند میلیون دلاری چگونه به بحرین و عراق در فاصله چند روز باختیم تا رسیدن به دور دوم مقدماتی جام جهانی هم برایمان به اما و اگر کشیده شود. بعد از اخراج مربی بلژیکی که تبعات زیادی هم برای ایران داشت، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم‌ملی شد و البته از بدشانسی او مسابقات ملی حدود یک سال به تعویق افتاد. این مربی کروات که هیچ وقت سرمربیگری تیم بزرگی را در اختیار نداشته، در یک سال و چند ماه اخیر دائما مورد انتقاد برخی از کارشناسان قرار گرفته است؛ با اینکه همواره برخلاف کی روش و ویلموتس با روی باز درباره مشورت با مربیان و کارشناسان صحبت کرده است.

بازی با بحرین یک آزمون بزرگ برای اسکوچیچ بود. در نیمه اول با وجود بازی هجومی ایران به گل نرسید و موقعیت‌های خوبی هدر رفت؛ اما با تغییراتی که این سرمربی کروات در ترکیب تیمش به وجود آورد، نحوه بازی ایران زیر و رو شد. سامان قدوس به زمین آمد و ایران بیش از قبل خطرناک ظاهر شد تا درنهایت روی پاس زیبای طارمی و ضربه دقیق سردار آزمون به گل اول رسید. این روند فقط به گل اول ختم نشد و ایران با همان ترفند گل‌های دوم و سوم را هم وارد دروازه بحرین کرد؛ در شبی که بدون اغراق ایران می‌توانست حداقل 5، 6 گل به بحرین بزند.

تیمی که در برابر ایران سه بر صفر در خانه‌اش باخت و در جریان بازی هم هیچ حرفی برای گفتن نداشت؛ همان تیمی بود که یک سال و نیم قبل ایران با ویلموتس نتوانست یک امتیاز هم از آن بگیرد.

همین اتفاق باعث شد تا یک شبه برخی از منتقدان و مخالفان اسکوچیچ نظرشان 180 درجه تغییر کند و ناگهان به تمجید از او بپردازند. اسکوچیچ که خیلی کم‌ادعاتر و ارزان‌تر از مربیان قبلی تیم‌ملی است، باید البته بعد از دو پیروزی برابر هنگ‌کنگ و بحرین، دو بازی بعدی را هم به سلامت بگذراند تا بتواند محبوبیتش را چند برابر کند. شاید با نتایجی که تیم‌ملی در بحرین می‌گیرد، بالاخره بعد از چند سال اسم کی‌روش کم‌کم از ادبیات فوتبالی‌ها بیرون برود و همه از نحوه بازی تیم‌ملی با یک سرمربی کروات هم راضی باشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.