سرقت میلیونی باجناق در جشن تولد

باجناق معتاد در جشن تولد فامیلی یک‌میلیارد و هشتصد‌میلیون ریال طلا و جواهرات به سرقت برد.

بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت از خانه در کلانتری 128 تهران نو تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

براساس محتوای پرونده، عصر روز شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت‌ماه شاکی به مناسبت جشن تولد فرزندش مراسم تولدی با دعوت از اقوام در خانه  خود برگزار و پس از پایان مراسم در اواخر شب و رفتن میهمانان همسرش قصد داشته زیورآلات و طلاهایی را که به این مناسبت استفاده کرده بود را داخل گاوصندوق بگذارد و در این حین متوجه کم‌شدن بخشی از طلاهای موجود در گاوصندوق به ارزش تقریبی یکصد و هشتاد‌میلیون تومان می‌شود.

بررسی ابعاد مختلف موضوع برای دستیابی به کشف حقیقت به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت منزل پایگاه قرار گرفت که در این راستا کارآگاهان با بررسی محل سرقت و تحقیقات میدانی متوجه می‌شوند گاوصندوق در کمد دیواری اتاق خواب وجود دارد و سارق یا سارقان از محل نگهداری گاوصندوق و کلید آن اطلاع کافی داشته‌اند و در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت کرده‌اند.

میهمان سارق

تحقیقات کارآگاهان این فرضیه را مطرح کرد که سارق یا سارقان جزء همان میهمانان حاضر در جشن تولد هستند، با استعلام از میهمانان مشخص شد شخصی به اسم «محمد» ساکن کرج که جدای از نسبت فامیلی با شاکی نیز دوست صمیمی بوده و بین سایر اقوام بیشترین مراوده را نیز با شاکی داشته، دارای سوابق متعدد کیفری در جرایم مختلف ازجمله سرقت است.

با توجه به شواهد و قراین موجود و با هماهنگی با مرجع قضائی، دستگیری «محمد» در دستور کار قرار گرفت. پس از دستگیری، او قصد فرار داشت اما در تحقیقات جامع پلیسی و مواجهه با سرنخ‌های موجود ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: «به موادمخدر اعتیاد پیدا کرده و به همین خاطر از کار اخراج شده‌ام و برای تأمین هزینه‌های زندگی و اعتیاد، دست به سرقت زدم.  اموال را به یکی از دوستانم به نام «فرید» فروختم و در ازای آن نیم‌کیلو تریاک و 11‌میلیون تومان پول گرفتم.»

به دنبال اظهارات متهم و هماهنگی با مرجع قضائی، دستگیری مالخر نیز در دستور کار قرار گرفت و در بازرسی از خانه او اموال سرقتی کشف و به جرم خود اعتراف کرد؛ پرونده پس از تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال که متهمان با قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.