چهار ایرانی در تیم پناهندگان المپیک؛ کیمیا علیزاده هم هست!

کیمیا علیزاده توانست از طریق تیم پناهندگان سهمیه حضور در المپیک توکیو را کسب کند

طبق اعلام رسمی کمیته بین‌المللی المپیک چهار ورزشکار ایرانی در قالب تیم پناهندگان و زیر پرچم IOC در توکیو به میدان می‌روند.

طبق خبری که منتشر شده است، پس از موفقیت در ریو 2016، یک تیم المپیکی در قالب پناهندگان برای دومین‌بار در بازی‌های المپیک توکیو 2020 شرکت می‌کند.

کمیته بین‌المللی المپیک امروز اعضای این تیم را معرفی کرده است که نام چهار ورزشکار ایرانی در آن به چشم می‌خورد. کیمیا علیزاده در تکواندو، دینا پوریونس در تکواندو، هامون درفشی‌پور در کاراته و جواد محجوب در جودو چهار ورزشکاری هستند که با تأیید IOC در المپیک به عنوان تیم پناهندگان به مصاف رقبای خود می‌روند.

این در حالی است که کیمیا علیزاده پیش از این با حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک اروپا نتوانسته سهمیه حضور در توکیو را کسب کند، اما حالا با مجوزی که IOC برای او صادر کرده، می‌تواند در رقابت‌های المپیک به میدان برود.

همچنین سه ورزشکار ایرانی دیگر خارج از کاروان ایران این شانس را دارند تا زیر پرچم IOC تجربه حضور در المپیک را پشت سر بگذارند.

نکته مهم درباره حضور کیمیا علیزاده که دارنده اولین مدال تاریخ ورزش بانوان ایران است، حضور او در مسابقات وزنی است که ناهید کیانی از ایران در آن سهمیه گرفته است.

در واقع با این وضعیت بعید نیست شاهد رویارویی کیمیا علیزاده و ناهید کیانی به عنوان دو ورزشکار ایرانی در مسابقات تکواندوی المپیک باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.