کلاهبرداری به بهانه جابه‌جایی بار

یک کلاهبردار که با سرقت 430‌میلیون تومان بار مشتری متواری شده بود، دستگیر شد.

اواخر فروردین‌ماه پرونده‌ای از شعبه دوم بازپرسي دادسراي ناحيه 10 تهران با موضوع کلاهبرداري به پايگاه چهارم پلیس آگاهی ارجاع شد. در اين رابطه، شاکي اعلام کرد برای خريد خشکبار و حبوبات به بازار رفتم و پس از خريد اجناس به ارزش چهارصد و 30ميليون تومان برای حمل آنها از شبکه‌هاي اجتماعي اقدام به کرايه يک دستگاه نيسان آبي‌رنگ کرد، که پس از برقراري تماس تلفني راننده به محل بارگيري اجناس مراجعه و پس از توافق اوليه برای حمل آنها به مقصد، کليه بار را تحويل او دادم و به محل تحويل اجناس مراجعه کردم تا آنها را تحويل بگيرم ولي متأسفانه راننده خودرو مذکور، ديگر پاسخگوي تلفن نبود و تلفن‌همراه خود را خاموش کرده بود.

با توجه به اظهارات شاکي، پرونده در دستور کار تيم کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداري پايگاه چهارم قرار گرفت و کارآگاهان با مراجعه به محل وقوع بزه اقدام به بررسي دوربين‌هاي مداربسته کرده و موفق می‌شوند شماره خودروي نيسان را استخراج و مالک خودرو به نام حمید را شناسايي کنند.

کلاهبردار حبوبات

تصاویر به دست آمده از حمید به رويت شاکي رسيد که او را به‌عنوان کلاهبردار شناسايي کرد. با  توجه به شناسايي متهم و مکاتبات قضائي مربوطه دستور توقيف خودروي نيسان و جلب متهم گرفته شد. در ادامه کارآگاهان با بکارگيري شیوه‌های نوین کشف جرم آدرس متهم را شناسايي و در يک عمليات پليسي او  را دستگير  کردند.

حمید پس از دستگیری ابتدا منکر هرگونه جرم ارتکابي شد اما پس از تحقيقات اوليه و بکارگيري شيوه‌هاي پليسي به کلاهبحرداري حبوبات معترف و بيان داشت اموال را نزد فرزند خويش به اسم مجتبی مخفي کرده‌ام.

با اخذ دستور قضائي محل اختفای اموال شناسایی و بیش از 90‌درصد آنها کشف و به پايگاه منتقل شد که متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان و کليه اموال نيز با هماهنگی با مرجع قضائی تحويل شاکي شد. بنابراین با توجه به شيوه و شگرد متهم تلاش‌ها جهت شناسايي ساير شکات کماکان در دستور کار کارآگاهان اين پايگاه است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.