مرد چینی به زندان رفت

تبعه چینی که تصاویری از دختران ایرانی را در فضای مجازی منتشر کرده بود، به دلیل نداشتن وثیقه در زندان است.

وکیل این مرد چینی می‌گوید: «به متهمان پرونده تبعه چینی تفهیم اتهام شده و پرونده در شعبه بازپرسی دادسرا در مرحله تحقیقات ابتدایی است.»

مهدی عزیززاده، وکیل متهم تبعه چینی در پاسخ به این سوال که پرونده تبعه چینی که چندی پیش بازداشت شده بود، در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «هنوز کیفرخواست برای این پرونده تشکیل نشده و در شعبه بازپرسی در دادسرا در مرحله تحقیقات ابتدایی است.»

او ادامه داد: «به متهمان تفهیم اتهام شده و درحال حاضر آنها به دلیل نداشتن وثیقه در زندان هستند.»

وکیل این پرونده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه جلسات دادگاه متهم چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: «رسیدگی طبق روال پیش می‌رود و پرونده در وقت نظارت بررسی خواهد شد و تاریخ جلسات پس از ابلاغ اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

عزیززاده ادامه داد: «درحال حاضر راجع به اظهارات موکلانم نمی‌توان حرفی زد و سایر جزئیات در زمان مناسب بیان می‌شود.»

ارتباط با دختران ایرانی

این جوان چینی که ساکن ایران است، در مدت سکونت خود با عده‌ای دختران نوجوان ایرانی رابطه برقرار کرده و فیلم‌هایی از گفت‌وگو با آنها یا معاشرت‌هایشان تهیه کرده بود.

فیلم‌ها یکی پس از دیگری در شبکه اجتماعی یوتیوب بارگذاری شده‌اند‌. حدود 50 فیلم از دختران نوجوان ایرانی در صفحه یوتیوب این جوان چینی منتشر شده بود که او در مورد رابطه‌اش با آنها توضیح داده بود.

دختران با مشاهده فیلم‌های خود در یوتیوب با کامنت‌هایی به زبان انگلیسی یا فارسی از این جوان درخواست کردند که کلیپ‌ها را از صفحه شخصی خود در یوتیوب بردارد و حتی عده‌ای اعتراض کرده وگفته بودند که قرار نبود این کلیپ‌ها منتشر شود.

دیگر کاربران هم واکنش‌های تندی از خود نشان داده و این جوان چینی را فردی سوءاستفاده‌گر خوانده بودند. در همین حال که این موج منفی در فضای مجازی راه افتاد، پیگیری این ماجرا در جریان کار پلیس پاوا قرار گرفت؛ چراکه متهم پرونده از اتباع خارجی است.

جوان چینی در اظهارات خود ادعا کرده بود که مثل خیلی از گردشگران جهان، از سبک زندگی افراد مختلف جهان فیلم تهیه می‌کرد.

حذف کلیپ‌ها

با برخاستن موج اعتراضات دختران و آغاز تحقیقات پلیسی، او اقدام به حذف کلیپ‌ها از حساب خود کرد. فیلم‌ها حاوی صحنه‌های مستهجن نیست، زیرا مطابق قوانین یوتیوب اگر کلیپ‌های تهیه‌شده، حاوی تصاویر مستهجن بود، پیش از ورود پلیس ایران به پرونده خود یوتیوب صفحه این جوان را حذف می‌کرد.

این جوان در اولین اظهارات خود به پلیس پاوا ایران مدعی شده است که  انگیزه‌اش نشان‌دادن سبک زندگی ایرانیان بوده است و تولید چنین محتوایی در فضای یوتیوب در همه جای جهان امری طبیعی بوده است.

هر چند انتشار تصاویر خصوصی مطابق قانون جمهوری اسلامی ایران جرم است اما این فرد ادعا کرده بود که قصد توهین به هیچ‌کسی را نداشته و در آخرین کلیپ منتشرشده، از همه ایرانیان عذرخواهی کرده است.

رسیدگی به این پرونده همچنان در دستور کار پلیس پاوا قرار دارد، تا به ابعاد دیگر از انگیزه‌های احتمالی این فرد رسیدگی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.