اولین جلسه پنجمین دوره شورای‌عالی هلال‌احمر به ریاست دکتر همتی تشکیل شد

تاکید رئیس جمعیت بر رسیدگی به وضعیت معیشتی امدادگران و نجات گران داوطلب

اولین جلسه پنجمین دوره شورای‌عالی هلال‌احمر به ریاست دکتر همتی تشکیل و در این جلسه از اعضای دوره چهارم این شورا با اهداء لوح، تقدیر شد. دکتر کریم همتی در صحبت‌های پیش از دستور، بر رسیدگی به وضعیت معیشتی و رفاهی امدادگران و نجاتگران داوطلب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر کریم همتی در ابتدای این جلسه با تقدیر از خدمات و زحمات اعضای دوره چهارم شورای عالی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: مشکلاتی که در برخی امور در جمعیت وجود داشت با همراهی و همفکری این اعضا حل و رفع شد و در ابتدای کار در جمعیت هلال احمر، با کمک این اعضا، توانستیم با وجود مشکلاتی همچون شیوع ویروس کرونا در کشور و … وضعیت داخلی هلال احمر را به سمت آرامش بیشتر سوق دهیم.

وی در ادامه افزود: سه نفر از اعضای سابق شورای عالی به دوره جدید نیز راه پیدا کرده اند که ضمن آرزوی توفیق برای اعضای سابق و جدید، امیدوارم با همفکری و همکاری بیشتر، بتوانیم خدمات شایسته ای در هلال احمر داشته و هرآنچه که خیر مردم در آن است، انجام داده و منشاء خیر و اثر در جمعیت هلال احمر نیز باشیم.

رسیدگی به وضعیت امدادگران، اولویت جلسه اول شورای عالی هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین تاکید کرد: در روزهای گذشته و در سفرهای استانی، شرایط معیشتی و استخدامی امدادگران را دیده و درد دل‌های این عزیزان را شنیده ایم. با وجودی که امدادگران و نجاتگران هلال تاکید دارند در هر حادثه و بحرانی در خط مقدم خدمت رسانی به مردم خواهند بود، اما با توجه به اینکه بخش عمده خدمات محیطی هلال احمر بر گرده این عزیزان بوده، لازم است شورای عالی جمعیت و همه ارکان آن کمک کنند تا برای رفع مشکلات معیشتی و رفاهی امدادگران چاره ای اندیشیده شود.

دکتر همتی با بیان اینکه در حال حاضر، هلال احمر در برخی پایگاه‌ها با کمبود نیروی انسانی مواجه بوده و موضوع حفظ و نگهداشت امدادگران از اهمیت بسزایی برخوردار است، افزود: باید امدادگران را تشویق به همراهی با هلال احمر کنیم. یکی از نکاتی که رئیس جمهوری نیز در روز راه اندازی خانه های هلال بر آن تاکید داشت، راه اندازی اردوگاه های امدادگران بود. امدادگران و نجاتگران ما دغدغه امور معیشتی و استخدامی دارند به همین دلیل در اولین جلسه از شورا، به صورت ویژه این وضعیت را بررسی می کنیم.

وی در ادامه از عوامل اجرایی برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجامع هلال احمر و در نهایت انتخاب اعضای شورا و بازرسین هلال، تقدیر و برای اعضای تازه وارد به شورا و همچنین اعضای سابق آرزوی توفیق و تداوم خدمت به مردم را داشت.

لازم به ذکر است در این جلسه از اعضای سابق شورای عالی جمعیت و مسئولان و دست اندرکاران اجرایی برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجامع جمعیت هلال احمر تقدیر و هدایایی به رسم یادبود به ایشان اعطا شد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.