معلم‌ها واکسینه می‌شوند دانش‌آموزان نه

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تلاش این است که کلاس‌های درس حضوری شود.

شهروند آنلاین:‌ محسن حاجی میرزایی درباره دریافت هزینه برای شبکه شاد گفت: «این خبر را تکذیب می‌کنم، این شبکه به دستور رئیس‌جمهوری رایگان است و قرار نیست هزینه‌ای در قبال آن دریافت شود.»

او درباره احتمال حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس اظهار کرد: «تلاش این است که کلاس‌های درس حضوری شود. مهم‌ترین درسی که دنیا در این مدت گرفت این بود که معلم و مدرسه جایگزین ندارد. باید به سمتی برویم که کلاس‌ها دایر شود اما این ظرفیت مهمی که ایجاد شده است و پیوندهای لازم را بین ارکان مختلف نظام تربیت ایجاد شده، حتما حفظ خواهد شد.»

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: «تعهدی که ایجاد شده این است که معلمان توسط وزارت بهداشت در مردادماه واکسینه شوند و قطعا با این کار احتمال بازگشایی مدارس در مهرماه افزایش می‌یابد. برای افراد زیر ۱۸ سال در دنیا هنوز واکسن توصیه نشده است که اگر این نظر تغییر کند برای آن هم برنامه خواهیم داشت.»

او اظهار کرد: «همین الان غالب کشورها فعالیت مدارس خودشان را آغاز کرده‌اند. فعال شدن مدارس بسیار ضروری است و توصیه در دنیا این است که به خاطر سلامتی روانی دانش‌آموزان و امکان بروز مشکلات عدیده دیگر، مدارس باید باز شود. البته این امر حتما با رعایت همه مقررات اعلام‌شده از سوی مقامات بهداشتی است.»

حاجی میرزایی درباره برخورد با تجمعات دانش‌آموزان، گفت: «به مدیران گفتم دانش‌آموزان برایشان سوال پیش آمده باید پاسخ دهید که این کار هم انجام شده است، در یک الی دو مورد اشتباهی از سوی برخی عوامل انتظامی و دخالت‌شان صورت گرفته بود که آن هم رفع شد.»

او در پاسخ به پرسشی درباره درخواست‌های برخی مدارس از اولیاء در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان، اظهار کرد: «ما سامانه ایجاد کردیم و سال گذشته با تعدادی مدارس که این تخلف را داشتند برخورد کردیم و امسال هم همین امر برقرار است.»

وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به برنامه این وزارتخانه برای ثبت‌نام معلمان قراردادی و حق‌التدریسی اظهار کرد: «تمام معلمانی که تا قبل از سال ۹۲ با آموزش‌وپرورش همکاری داشتند براساس قانون مجلس تعیین تکلیف شدند و تعداد کمی از آنان باقی‌ ماندند که به‌زودی تعیین تکلیف می‌شوند.»

حاجی میرزایی درباره جذب ۲۰ هزار طلبه در مدارس توضیح داد: «اینطور نیست. یک مصوبه مجلس بود که تعدادی از طلاب که قبل از سال ۹۲ در طرحی تحت عنوان «امین» با آموزش‌وپرورش همکاری می‌کردند و در مدارس حضور تمام‌وقت داشتند و تعداد محدودی دارند را طبق قانون عمل کنیم.»

او درباره همکاری بازنشستگان با آموزش‌وپرورش اظهار کرد: «کسی که بازنشسته شده است نمی‌تواند مدیر یا معاون شود چون شغل تمام‌وقت است و هیچ بازنشسته‌ای برای کار تمام‌وقت نمی‌تواند به‌کار گرفته شود. ما چون کمبود نیرو داشتیم از تعدادی از بازنشسته‌ها که طبق قانون یک‌سوم وقت‌شان را می‌توانیم بگیریم، استفاده کردیم.»

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: «اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان که کلیات آن در مجلس تصویب شد، در بودجه ۱۴۰۰ برایش اعتبار مشخص شده که بعد از تصویب قانون، آیین‌نامه آن را تدوین و در همین دولت اجرایش را آغاز کنیم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.