استقلال، شهر بی در و پیکر فوتبال ایران

بی‌پولی موج می‌زند، مجیدی شکایت می‌کند و مدیران هم سکوت کرده‌اند

استقلال این روزها شرایط اسفناکی را تجربه می‌کند؛ مشکلات مالی عجیب و غریب به سراغ آبی‌ها آمده است.

در استقلال کار به جایی رسیده که حتی مسئولان باشگاه توانایی خرید آب معدنی و تغذیه را هم برای تمرینات ندارند و این امور را فرزاد مجیدی و نصرالله عبدالهی از هزینه شخصی خود انجام می‌دهند.

نارضایتی‌های فرهاد مجیدی و واکنش‌های تند او به وزیر ورزش و مدیرعامل باشگاه هم هر روز بیشتر می‌شود و جالب اینکه سرمربی آبی‌ها این بار اعلام کرده برخلاف گذشته تیمش را رها نمی‌کند تا آنهایی که توانایی حل مشکلات را ندارند، بروند.

مشکلات استقلال اما تقریبا بعد از بازداشت اسماعیل خلیل‌زاده، رئیس هیأت‌مدیره باشگاه، به علت تخلفات اقتصادی شروع شد. بعد از بازداشت خلیل‌زاده اعضای هیأت‌مدیره استقلال دیگر جلسه‌ای را تشکیل ندادند و هفته گذشته حتی در واکنش به اقدامات خودسرانه مدیرعامل استعفا کردند. این استعفا اما با مخالفت وزیر ورزش روبه‌رو شد. دقیقا چهارشنبه هفته پیش وزیر ورزش جلسه‌ای را با محتوای حل مشکلات مدیریتی استقلال با اعضای هیأت مدیره و احمد مددی، مدیرعامل باشگاه، برگزار کرد و قرار شد تا مدیران به کارشان ادامه بدهند.

از سوی دیگر با توجه به ریاست خلیل‌زاده در هیأت‌مدیره باشگاه او حق امضای تمام چک‌های باشگاه را داشت و در همان جلسه مسعود سلطانی‌فر وعده داد که حق امضا برای پرداختی‌ها در باشگاه را به یکی دیگر از اعضا می‌دهد تا مسائل مالی روزمره حل شود.

با گذشت یک هفته از آن جلسه و وعده‌های وزیر ورزش و علی‌نژاد، معاون او، اما وضعیت استقلال نه تنها درست نشده که روز به روز شرایط سخت‌تری برای فرهاد مجیدی و شاگردانش ایجاد شده است. با وجود وعده وزیر ورزش اما همچنان مشکل حق امضا در باشگاه پابرجاست و از نظر حقوقی خلیل‌زاده که دربازداشت به سر می‌برد، همچنان همه‌کاره باشگاه در بحث پرداختی‌هاست.

از این رو در حساب باشگاه استقلال مبلغ اندکی وجود دارد که می‌تواند کفاف هزینه‌های روزمره باشگاه را بدهد اما چون کسی غیر از خلیل‌زاده حق امضا ندارد، امکان برداشت از حساب وجود ندارد و همین مسأله سبب شده تا استقلالی‌ها در تأمین هزینه‌های روزانه نیز به مشکل بخورند.

در کنار این مسائل مشکلات مالی استقلال بسیار فراتر رفته است. ظاهرا های‌وب اسپانسر استقلالی‌ها که به گفته مجیدی از ابتدای فصل 95 میلیارد تومان پول به باشگاه تزریق کرده، مدتی است دیگر با مسئولان همکاری نمی‌کند و حتی خدماتی مانند دادن ناهار به اعضای تیم را هم قطع کرده است. فرهاد مجیدی روز گذشته به طعنه اعلام کرد چون های‌وب به وزارت ارتباطات مرتبط است و او الفاظی را خطاب به آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، بر زبان آورده اسپانسر دلسرد شده و همکاری‌اش را کمرنگ کرده است.

از طرف دیگر موضوع اینجاست که های‌وب نسبت به تعهداتی که از ابتدای فصل به آبی‌ها داشته حتی مبالغ بیشتری را نیز پرداخت کرده و قانونا نباید پول دیگری به باشگاه بدهد.

در این شرایط حتی هیأت‌مدیره باشگاه هم هیچ جلسه‌ای را طی روزهای گذشته نداشته که حتی درباره مسائل تبادل نظر صورت بگیرد. از هیأت مدیره باشگاه خبر می‌رسد که اعضای آن با وجود مخالفت معاون وزیر ورزش با برکناری احمد مددی اما آنها همچنان حاضر نیستند مدیریت باشگاه به دست او باشد و یکی از دلایلی که جلسه‌ای را تشکیل نمی‌دهند نیز همین مسأله است. ظاهرا اعضای هیأت مدیره همچنان اصرار به برکناری مددی و حضور فردی دیگر در صندلی مدیریت دارند.

مسأله دیگر اینکه با وجود برکناری خلیل‌زاده از هیأت مدیره هنوز عضو جایگزین او نیز مشخص نشده و مسأله حق امضا نیز همان طور که در بالا گفته شد، همچنان بلاتکلیف باقی مانده است.

در چنین فضایی تمرینات استقلال برگزار می‌شود اما مسأله اینجاست که در تمرینات بازیکنان نسبت به گذشته از نظر روحی شرایط مناسبی ندارند. آنها در تمرینات گلایه‌های خود را به سرمربی ارایه می‌کنند و فرهاد مجیدی هم با مصاحبه و اظهار نظر در فضای مجازی سعی دارد هواداران را در جریان مشکلات قرار بدهد ولی جایی که باید سکوت کرده و هیچ واکنشی ندارد.

مدیریت باشگاه اعم از هیأت مدیره و مدیرعامل این روزها در سکوت کامل به سر می‌برند و حالا که تیم در بدترین شرایط مالی قرار گرفته، هیچ اقدامی برای حل مشکلات نمی‌کنند. مسأله‌ای که ادامه‌دارشدنش می‌تواند تبعات سنگینی را برای استقلال در ادامه رقابت‌ها داشته باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.