والیبال ایران و نتیجه‌گیری معکوس!

شاگردان آلکنو بعد از شکست آمریکا، در دو بازی نسبتا ساده‌تر مقابل رقبا شکست خوردند

با اینکه تیم ملی والیبال ایران روند خوبی را در لیگ ملت‌های 2021 در پیش گرفته بود، به یک‌باره برابر دو شکست متوالی را پذیرفت تا امیدهایش برای رسیدن به مرحله نهایی کمرنگ شود.

تیم ملی والیبال ایران که با دو شکست لیگ ملت‌های 2021 را شروع کرده بود، با 4 پیروزی متوالی به استقبال هفته سوم این مسابقات رفت؛ جایی که باید با سه تیم آمریکا، صربستان و آلمان روبه‌رو شود. بلندقامتان ایرانی با یک نمایش بی‌نقص، چهارشنبه‌شب از سد آمریکا عبور کردند و این تیم قدرتمند را سه بر صفر شکست دادند تا بیش از پیش هواداران والیبال در ایران را به راهیابی و حتی کسب مدال در لیگ ملت‌ها امیدوار کنند.

آلکنو بعد از یک پیروزی رویایی مقابل آمریکا روز پنجشنبه به ستاره‌های خود از جمله سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میثم صالحی، صابر کاظمی و… استراحت داد و تا پایان بازی صربستان نیز با همان نفراتی که از ابتدا وارد زمین کرده بود، ادامه داد. شیوه برگزاری مسابقات لیگ ملت‌ها در سال 2021 که به شکلی کاملا فشرده و متمرکز برگزار می‌شود، دست آلکنو را برای تغییرات و استفاده از ستاره‌هایش بسته بود. بازیکنان ایران چهارشنبه‌شب به وقت تهران حدود ساعت 22 و 30 دقیقه به کار خود پایان داده بودند و احتمالا یکی، دوساعت بعد توانستند به هتل برسند و استراحت کنند. از سوی دیگر، پنجشنبه از ساعت 12 و 30 دقیقه به وقت تهران باید به مصاف صربستان می‌رفتند؛ یعنی بعد از حدود 14ساعت فاصله با پایان بازی قبلی. به همین خاطر به هیچ‌وجه منطقی نبود که آلکنو ریسک کند و بازیکنان اصلی را با بدن‌هایی خسته وارد زمین کند.

همین اتفاقات در نهایت منجر به شکست سه بر دو تیم ملی والیبال ایران برابر صربستان شد؛ شکستی که نمودار صعودی ایران را متوقف کرد. صربستان که کواچ، سرمربی سابق ایران را روی نیمکت خود داشت، تیمی نسبتا قدرتمند به حساب می‌آید و این شکست چندان هم شوکه‌کننده نبود، اما در بازی سوم ایران به مصاف آلمان رفت؛ تیمی که در سال‌های اخیر جزو تیم‌های تراز اول دنیا نبوده است و با توجه به بازی‌دادن آلکنو به بازیکنان اصلی تیم ملی،‌ امیدوار بودیم که ایران با یک نتیجه قاطعانه به برتری برسد.

با این حال در روز پایانی هفته سوم هم کار برای ایران به شکل خوبی پیش نرفت و ژرمن‌ها توانستند با پشتکار بالای خود بعد از شکست در ست اول، بازی را برگردانند و در نهایت 3 بر 2 به پیروزی برسند. این اتفاق چهارمین شکست ایران را در پی داشت؛ باختی که به نظر شاگردان آلکنو را از رسیدن به جمع 4 تیم پایانی دور کرد.

در واقع در هفته سوم لیگ ملت ها شرایط برای تیم ملی ایران عجیب و دور از انتظار رقم خورد. در دیدار با آمریکا شاگردان آلکنو با نمایش مقتدرانه خود همه را شگفت‌زده کردند و در بازی با آلمان نیز شکست ایران باعث شوکه‌شدن هواداران والیبال در ایران شد.

حالا دو هفته از لیگ ملت‌ها باقی مانده و ایران 6 دیدار دیگر برابر تیم‌هایی نظیر فرانسه، برزیل، لهستان، آرژانتین، اسلوونی و استرالیا دارد. با توجه به قرارداشتن فرانسه، برزیل و لهستان در صدر جدول به نظر می‌رسد ایران اصلا کار راحتی در ادامه راه نخواهد داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.