10 قلوهای آفریقایی!

زنی 37 ساله در آفریقای جنوبی که پیشتر دوقلو به دنیا آورده بود، در رکوردی جهانی 10 قلو زایید!

در آفریقای جنوبی، زنی 37 ساله که 6 سال پیش دوقلو به دنیا آورده بود، حالا 10 قلو زاییده است! در ترکیبی از زایمان طبیعی و سزارین! 10 قلوها در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی متولد شده‌اند. همسر این زن هم گفته «بیش از حد خوشحال است» و احساس می‌کند خدا به او توجه کرده است: «این معجزه‌ای است که من قدردان آن هستم.»

فرشته کیانی- شهروندآنلاین: گفته می‌شود زنی اهل آفریقای جنوبی 10 نوزاد به دنیا آورده که رکورد جهانی جدیدی محسوب می‌شود! شوهر گوسیامی تامارا می‌گوید نتایج سونوگرافی از وجود  8 نوزاد خبر داده بود و حالا آنان از دیدن 10 نوزاد با هم متحیر شده‌اند!

تبوهو تسوتتسی، شوهر تامارا، بعد از تولد نوزادان به پرتوریانیوز گفت: «ما صاحب 7  پسر و سه دختر شده‌ایم. خوشحالم. هیجان‌زده‌ام. نمی‌توانم خیلی صحبت کنم.»

یکی از مقامات آفریقای جنوبی تولد نوزادان را تأیید کرد، اما دیگری گفت آنان هنوز بچه‌ها را ندیده‌اند.

یکی از اعضای خانواده که نمی‌خواست هویتش اعلام شود، گفت که از 10 نوزاد، پنج تا با زایمان طبیعی و 5 تا با عمل سزارین متولد شده‌اند!

موسسه رکوردهای جهانی گینس گفته است در حال بررسی تولد  10 قلوها در آفریقای جنوبی است.

زنی که سال 2009 در ایالات متحده هشت قلو به دنیا آورد، در حال حاضر رکورددار گینس برای بیشترین  نوزادان زنده متولدشده در یک زایمان است.

ماه می، هالیما سیسه، 25 ساله اهل مالی، مراکش دریک زایمان 9 قلو به دنیا آورد!

رودا اودیامبو، خبرنگار سلامت BBCNEWS در آفریقا، می‌گوید بیشتر حاملگی‌ها که شامل تعداد زیادی نوزاد می‌شود، منجر به تولد پیش از موعد و زایمان زودرس می‌شود.

تولدهای متعدد شامل بیش از سه نوزاد نادر است و اغلب نتیجه درمان‌های باروری است، اما در این مورد، این زوج می‌گویند بارداری طبیعی بوده است.

دعا و شب‌های بی‌خواب

گوسیامی تامارا 37 ساله پیش از این دوقلو به دنیا آورده است که اکنون 6 ساله هستند! گفته می‌شود او پس از 29 هفته بارداری و زایمان در عصر دوشنبه در شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی، اکنون در سلامت کامل است.

او یک ماه پیش در گفت‌وگو با پرتوریانیوز گفت که بارداری او در آغاز سخت بود. او برای سالم متولد شدن نوزادان دعا می‌کند و شب‌های بسیاری از  نگرانی اینکه چه خواهد شد، بی‌خوابی می‌کشد.

او از خود می‌پرسید آیا آنان زنده می‌مانند؟ اما پزشکان به او اطمینان دادند که مشکلی پیش نخواهد آمد.

ابتدا به او گفته شد که هشت جنین را حمل می‌کند، اما بعد مشخص شد که دو جنین دیگر هم هستند!

شوهر او هم گفت که «بیش از حد خوشحال است» و احساس می‌کند خدا به او توجه کرده است. «این معجزه‌ای است که من قدردان آن هستم.»

منبع: BBCNEWS

اینجا کلیک کنید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.