برای بعضی‌ها دردناک است که از دولت تعریف کنند

روحانی: این روزها زبان تشکر دچار لکنت عجیبی شده و زبان تخریب و تحریف به راه افتاده است

باید از خدمات و اقدامات یک ملت بزرگ صحبت کنیم. بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر از دولت و وزارتخانه صحبت کنند، برایشان دردناک است. از مردم صحبت کرده و تشکر و تقدیر کنید، آنها که فعال بودند.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: «این روزها زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است. زبان نقد و انتقاد همیشه باز بوده و زبان تخریب و تحریف به راه افتاده است.» حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر گفت: «در این ایام، علاوه بر تقدیر از دختران، باید به پرستاران هم اشاره کنیم. پرستاران اعم از بانوان، مردان و دختران است. آنها نقش بسیار ارزشمندی دارند. در آموزش، دختران و بانوان ما نقش مهمی دارند. در حوزه اقدام و عمل حضور دارند.»

او با بیان اینکه از دختران هوشمند جامعه که علاقه‌مند به فرهنگ ایران و اسلام هستند، قدردانی می‌کنیم زیرا به پیشرفت کشورشان عشق می‌ورزند، اظهار داشت: «در روستاها آنها از دیرباز حضور اقتصادی دارند و امروز در مشاغل دیگر و پست‌های مدیریتی نقش دارند.»

رئیس‌جمهوری ادامه داد: «۱۶ماه از درگیرشدن کشور با بیماری خطرناک کووید-۱۹ می‌گذرد. در این مدت سه موج بلند را پشت‌سر گذاشته و موج چهارم را در حال پشت‌سرگذاشتن هستیم.»

روحانی با تقدیر از مردم و بخش‌های مختلف جامعه تصریح کرد: «این روزها زبان تشکر در کشور ما دچار لکنت عجیبی شده است. زبان نقد و انتقاد همیشه باز بوده و زبان تخریب و تحریف به راه افتاده است. باید از خدمات و اقدامات یک ملت بزرگ صحبت کنیم. بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر از دولت و وزارتخانه صحبت کنند، برایشان دردناک است. از مردم صحبت کرده و تشکر و تقدیر کنید، آنها که فعال بودند.»

او با تأکید بر اینکه کار بزرگی در کشور صورت گرفت، خاطرنشان کرد: «از بهمن ۹۸ که فهمیدیم ویروس کرونا به این کشور وارد شده است، ابزار و امکاناتی نداشتیم، کیت تشخیص در اختیار نداشتیم. در آن شرایط کار را شروع کردیم. خوشبختانه در کیت تشخیص روی پای خود ایستادیم و در زمان کوتاه این کیت را تولید کردیم.»

به گفته رئیس‌جمهوری، توانستیم در این مدت آزمایشگاه‌ها را به سرعت توسعه دهیم و از دو آزمایشگاه به چند صد آزمایشگاه رسیدیم. امروز خودکفا هستیم و شاید هم بتوانیم کیت تشخیص را هم صادر بکنیم و در یک روز ۱۵۰هزار مورد اقدام تشخیصی انجام دهیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.