همدرد با «غزه»

تأمین نیازهای بشردوستانه بعد از اعلام آتش‌بس در نوار غزه

در یک دوره 10 روزه از 21 تا 31 اردیبهشت ماه، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از شدیدترین حملات اخیر به این منطقه بود و طبق اعلام سازمان ملل متحد، 253 نفر در غزه کشته و 610 کودک و بیش از 1900 نفر هم مجروح شدند.

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر بعد از 11 روز حملات دردناک به غیر‌نظامیان و به دنبال آن آتش‌بس، اعلام کرد که باید بر حمایت از تأمین نیازهای فوری بشردوستانه از جمله مراقبت‌های فوری بهداشتی برای مجروحان، ارایه خدمات روانی و اجتماعی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان و همچنین بازسازی مناطق ویران تمرکز شود. در طی این حملات، هزاران نفر خانه، شغل و محل کار خود را از دست دادند و به حمایت‌هایی برای برگشت به زندگی نیاز دارند. برای کسانی که شاهد خشونت بوده‌‌ و یا عزیزان خود را از دست داده‌اند، غم و اندوه همچنان ادامه دارد و اقدامات بسیاری به ویژه برای حمایت روانی و اجتماعی آسیب‌دیدگان باید انجام شود.

امداد به شاخه زیتون

برآوردها نشان می‌دهد که 700هزار فلسطینی تحت تأثیر خساراتی که به زیرساخت‌های برق وارد شده، قرار گرفته‌اند و 40درصد تأمین آب شرب منطقه هم کاهش یافته و این امر به ویژه زمان شیوع بیماری کووید-19 در جامعه، مشکل‌ساز شده است. در حال حاضر در غزه، 80درصد از مردم به کمک‌های بشردوستانه و حمایت‌های روانی-اجتماعی وابسته هستند. با توجه به آوارگی افراد، تأمین سوخت، دارو، تجهیزات پزشکی، مواد غذایی و اقلام غیرغذایی از جمله اولویت‌های فوری در کمک به آوارگان است. به محض شروع آتش‌بس، 200داوطلب جمعیت هلال‌احمر فلسطین در غزه حمایت‌های روانی و اجتماعی از کودکان را در اولویت کارشان گذاشتند تا مسکنی برای درد و رنج 11 روزه آنها باشند، بسیاری از همین کودکان وابستگان و والدین خود را از دست داده‌اند.

فدراسیون بین‌المللی برای حمایت از هلال‌احمر فلسطین در خرید اقلام امدادی و ارایه کمک‌های بشردوستانه مبلغ 18.596.142 فرانک سوییس را از صندوق امداد اضطراری فدراسیون اختصاص داده و بودجه مورد نیاز هم یک میلیون فرانک سوییس اعلام شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.