وزنه‌برداری و کشتی؛ خیلی به مدال دل نبندید!

غیبت برخی ستاره‌های ورزش ایران در المپیک، شرایط را برای مدال‌آوری دشوار کرده است

با معرفی ترکیب تیم‌های وزنه‌برداری و کشتی آزاد ایران که همواره جزو پرمدال‌ترین تیم‌های ورزشی ایران بودند، امیدهای علاقه‌مندان به ورزش در ایران برای کسب مدال به کمترین حالت خود رسیده است.

با اعلام رسمی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، علی داوودی و علی هاشمی نمایندگان ایران در المپیک توکیو هستند و این یعنی پایان تلخ قصه رستم و سهراب! هر چقدر دو طلایی وزنه‌برداری ایران در المپیک ریو تلاش کردند خودشان را به توکیو برسانند، بخت با آنها یار نبود و اتفاقاتی در این مسیر مانع حضورشان در سومین دوره المپیک متوالی شد. سهراب مرادی و کیانوش رستمی، دو مرد طلایی ایران در المپیک ریو بودند و سهم بالایی در موفقیت وزنه‌برداری و البته ورزش ایران در این رقابت‌ها داشتند، اما در غیاب آنها نفراتی قرار است به توکیو بروند که بعید است حداقل به مدال طلا برسند.

در سنگین‌وزن که علی داوودی جوان فاصله بسیاری با رکوردهای رویایی لاشا تالاخادزه، غول گرجستانی دارد و شاید در خوشبینانه‌ترین حالت برای کسب مدال‌های نقره و برنز تلاش کند.

در دسته 109 کیلوگرم نیز علی هاشمی که در لحظات آخر مجوز حضور در المپیک را به دست آورده، رکوردهایش فاصله زیادی با قهرمانان این دسته دارد. باید دید هاشمی در فرصت باقی‌مانده تا المپیک چقدر می‌تواند خودش را برای کسب یکی از مدال‌های خوش‌رنگ در توکیو امیدوار کند.

در کشتی آزاد هم که پرمدال‌ترین رشته در تاریخ ورزش ایران در المپیک بوده و در دوره قبلی نیز توسط حسن یزدانی به مدال طلا دست یافته، در این دوره نیز اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و یکی از کشتی‌گیران اعزامی ایران شگفتی‌ساز نشود، بعید است که کسی به جز یزدانی توانایی ایستادن روی سکوی قهرمانی المپیک را داشته باشد.

رضا اطری، مرتضی قیاسی، مصطفی حسین خانی، حسن یزدانی، محمدحسین محمدیان و امیرحسین زارع به عنوان 6 آزادکار ایرانی برای حضور در المپیک توکیو معرفی شدند؛ نفراتی که به جز یزدانی و حسین خانی هیچ کدام سابقه کسب مدال در مسابقات جهانی را هم ندارند.

با این شرایط به نظر می‌رسد رشته‌های مدال‌آور ورزش ایران هم وضع چندان امیدوارکننده‌ای در فاصله 40 روز مانده به المپیک ندارند؛ اگرچه حضور رشته کاراته برای اولین بار در المپیک توکیو می‌تواند ورزش ایران را به کسب مدال‌های خوش‌رنگ امیدوار کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.