تساوی با عراق؛ یعنی رفتن به بازی اما و اگر!

تیم‌ملی فوتبال ایران هم‌اکنون وضع خوبی در جدول تیم‌های دوم گروه‌های هشتگانه ندارد

به نظر می‌رسد شاگردان اسکوچیچ راهی جز شکست‌دادن عراق در یک بازی سرنوشت‌ساز ندارند و حتی تساوی هم آنها را در آستانه حذف قرار می‌دهد.

رقابت تیم‌ها در گروه‌های هشتگانه دور دوم مرحله مقدماتی جام‌جهانی برای صعود به دور نهایی مرحله مقدماتی، به اوج خود رسیده و در هفته پیش‌رو حدس و گمان‌ها به پایان خواهد رسید و چهره 12 تیم صعودکننده رسما مشخص می‌شود؛ هر چند که در بازی‌های پیشین تکلیف صعود سوریه، استرالیا، ژاپن و کره‌جنوبی مشخص شده و آنها به عنوان سرگروه صعود خود را قطعی کرده‌اند.

تکلیف قطر به عنوان میزبان رقابت‌های جام‌جهانی هم مشخص است و حضور آنها در دور دوم مسابقات مقدماتی تشریفاتی بوده و هشت سهمیه صعود به دور نهایی مرحله مقدماتی در رقابت‌های هفته پایانی مشخص می‌شود؛ جایی که می‌تواند یک برد و تساوی، نه‌تنها سرنوشت یک تیم بلکه چند تیم را تغییر دهد. تکلیف سرگروه سه تیم و همچنین صعود پنج تیم برتر دوم در هفته پایانی رقم می‌خورد.

شاگردان اسکوچیچ که جمعه شب با گلباران کامبوج به صدر جدول رفتند، اما ساعتی بعد عراق با یک پیروزی دشوار مقابل هنگ‌کنگ به صدر گروه بازگشت تا جدال هفته پایانی سرنوشت گروه C را رقم بزند. با توجه به پیروزی تیم‌ملی عمان، کار برای صعود به عنوان تیم دوم از این گروه بسیار دشوار است. برنده مسابقه هفته پایانی ایران و عراق که سه‌شنبه پیش‌روی برگزار می‌شود، صعودکننده مستقیم از گروه سوم به دور نهایی رقابت‌ها خواهد بود و بازنده باید چشم‌انتظار تحولات دیگر گروه‌ها باشد تا بتواند در جدول بهترین تیم‌های دوم مسافر دور نهایی باشد.

اگر تیم‌ملی فوتبال ایران در هفته پایانی مقابل عراق تساوی کند، نتیجه دیدارهای تیم‌های ملی لبنان، ازبکستان، امارات و اردن مقابل رقبا در دیگر گروه‌ها، سرنوشت حضور ایران در جمع برترین تیم‌های دوم را رقم خواهد زد. جالب است بدانید که در حال حاضر ایران با حذف 6 امتیازی که مقابل تیم آخر جدول یعنی کامبوج کسب کرده، در رده ششم بهترین تیم‌های دوم گروه‌های هشتگانه قرار دارد؛ جایگاهی که در صورت تداوم آن، یک فاجعه را برای فوتبال ایران رقم می‌زند.

در آستانه بازی حساس و سرنوشت‌ساز روز سه‌شنبه ایران و عراق، سرمربیان دو تیم هم وارد جنگ لفظی شدند. «ایران با فرصت گلزنی هنگ‌کنگ را شکست نداد، بلکه با اتفاقات های برنده بازی شد.» این جمله عجیبی است که سرکو کاتانچ، سرمربی عراق پس از بازی با هنگ‌کنگ به زبان آورد و همین جمله واکنش‌های زیادی را در فضای مجازی به دنبال داشت. کاتانچ که احتمالا تصور این را نمی‌کرد ایران با ۱۶ گل زده و ۹ امتیاز این سه بازی را سپری کند، حالا با این جملات اسکوچیچ را به یک نبرد رسانه‌ای فراخوانده است. اسکو در بازی با بحرین و مواجهه با خبرنگار بحرینی، نشان داد که در این موضوع تبحر دارد و حالا باید دید آیا پاسخ کاتانچ را می‌دهد یا خیر؟ در مرحله نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۴ دوئل رسانه‌ای بین کی‌روش سرمربی ایران و چوی کانگ هی سرمربی کره به وجود آمده بود که درنهایت با پیروزی ایران همراه شد و حالا دوباره ایران امیدوار است با یک پیروزی دیگر، صدرنشین گروه خود شود.

با بررسی تمامی این اتفاقات به این نتیجه پی می‌بریم که بهترین و آسوده‌ترین راه، شکست دادن عراق است؛ وگرنه تیم‌ملی وارد بازی اما و اگرها خواهد شد که شاید این بار پایان تلخی برای فوتبال ملی ایران داشته باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.