کلاهبرداری مادر و دختر برای ارث بیشتر

کارشناسان ارزش ریال اموال کلاهبرداری‌شده را بیش از  500‌میلیارد ریال اعلام کردند

مادر و دختری که برای رسیدن به ارث بیشتر، بیش از 500‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند.

بیست‌وششم بهمن ماه ‌سال گذشته مردی به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران مراجعه کرد و در شکایتی به پلیس گفت: «پدرم مالک کارخانه صندلی‌سازی بود. مدتی پیش فوت کرد. از او اموال زیادی باقی مانده است. به تازگی متوجه شدم که مادرم با همکاری خواهرم با استفاده از اسناد عادی و رسمی صوری یا باطل‌شده پلاک ثبتی ملک پدری‌ام را که در تهرانپارس واقع بوده، به نام خود منتقل کرد. خواهرم نیز خودروی پدرم را فروخته است.»

در بررسی کارآگاهان به دست آمد که همسر متوفی با همکاری کارمند دفترخانه‌ای با استفاده از سند وکالت‌نامه رسمی که بعد از مرگ متوفی باطل شده است، ملک متوفی را به نام خود منتقل کرده است. همچنین دختر متوفی با تنظیم قولنامه صوری خودروی متوفی را فروخته است.

در اثنی بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد که کارخانه صندلی‌سازی متوفی نیز به همین شیوه به نام همسر او منتقل شده است. نتیجه تحقیقات کارآگاهان به مرجع قضائی منعکس و دستگیری متهمان و همدستان‌شان اخذ شد. آنها در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند.

در این رابطه چهار متهم دستگیر شدند. کارشناسان ارزش ریال اموال کلاهبرداری‌شده را بیش از  500‌میلیارد ریال اعلام کردند.

سرهنگ کارآگاه «علی فرخ‌پور» رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «متهمان انگیزه خود از ارتکاب کلاهبرداری را رسیدن به اموال بیشتری از ماترک متوفی اعلام کردند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.