کیوسک؛ 12 ژوئن

گاردین، نیویورک تایمز، واشینگتن پست

وقتی فوتبالیست‌ها در اعتراض به نژادپرستی زانو زدند و تماشاگران آنان را هو کردند! نخست‌وزیر هیچ نگفت! سران هفت کشور صنعتی جهان (گروه G7) بی ترامپ نفس راحتی می‌کشند. خشکسالی و گرمای پیش رو هم در آمریکا کانون توجه است.

گاردین

گاردین بر اعتراض فوتبالی به نژادپرستی تمرکز کرده است. سِر کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر بریتانیا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس، را متهم کرده که شجاعت کافی برای محکوم کردن تماشاگران نداشت! تماشاگرانی که بازیکنان فوتبال انگلیس را به‌دلیل زانو زدن (اعتراض نمادین به نژادپرستی و تبعیض) هو کردند.

سِر کی‌یر گفت حمایت از بازیکنان در مبارزه با نژادپرستی و تبعیض نباید برای افرادی که در قدرت هستند، انتخاب دشواری باشد.

(فوتبالیست‌ها بعد از مرگ جورج فلوید در مینیاپولیس بر اثر خشونت پلیس با سیاهپوستان که سال گذشته رخ داد، در اعتراض علیه نژادپرستی پیش از شروع بازی‌ها زانو می‌زنند.)

تصویر اصلی گاردین از حال و هوای نشست گروه جی7 در انگلیس می‌گوید. بوریس جانسون، همسرش کری سیموندز و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، در تصویر دیده می‌شوند که به جای دست دادن- که کرونا کم‌کم آن را به محاق برده- آرنج می‌زنند!

واشینگتن‌پست

گزارش اصلی واشینگتن‌پست بر نشست سران هفت کشور صنعتی جهان (گروه G7) در سواحل کورنوال انگلستان متمرکز است. تصویر اصلی هم سران گروه G7 را یازدهم ژوئن نشان می‌دهد که برای عکس جمعی در  کورنوال انگلیس ژِست گرفته‌اند. تصویر با تیترِ «رهبران گروه G7 سعی می‌کنند روند را تغییر دهند» همراه است و می‌گوید سران گروه G7 می‌خواهند نشان دهند روند مثل دوران ترامپ نیست و  تغییر جهت داده و دگرگون شده است.

«پیش‌نمایشِ تورم در ایالات متحده» تیتری دیگر است که توضیح می‌دهد: «افزایش قیمت‌ها در ایالات متحده ممکن است سایر کشورها را در بحبوحه بهبود نامتوازن جهانی، تضعیف کند. درحالی که جو بایدن و دیگر رهبران جهان در نشست G7 دیدار می‌کنند، نگرانی درباره چگونگی تأثیر ایالات متحده بر اقتصاد جهانی افزایش می‌یابد.»

تیتر «اعراب اسراییلی هویت فلسطینی خود را اظهار می‌کنند» توضیح می‌دهد که شهروندان عرب اسراییل که مدت‌هاست نادیده گرفته می‌شوند، روزبه‌روز بیشتر هویت فلسطینی خود را اعلام می‌کنند.

نیویورک‌تایمز

گزارش اصلی نیویورک‌تایمز بر خشکسالی متمرکز است و وضعیت آن را از سال 2000 تا 2021 به تصویر کشیده با عنوان «بدترین خشکسالی در حداقل 20 سال، با گرم‌ترین ماه‌های پیش رو». نیویورک‌تایمز توضیح داده در سرتاسر غرب آمریکا، ذخایر آبی نزدیک به پایین‌ترین سطح است، برف انبوهِ کوه‌ها تا حد زیادی تخلیه شده و خطر آتش‌سوزی بسیار زیاد است.

تیتر «F.D.A تصمیم گرفت از واکسن‌های کارخانه بالتیمور استفاده نشود» و زیرتیتر «60 میلیون دوز ممکن است آلوده شده باشد» توضیح می‌دهد که نهادهای نظارتی فدرال روز جمعه گفتند میلیون‌ها دوز واکسن کرونای جانسون‌اندجانسون در کارخانه مشکل‌دار بالتیمور قابل استفاده نیست؛ شکستی دوباره برای شرکتی که واکسن تک‌دوز آن برای کمپین واکسیناسیون آمریکا بسیار مهم تلقی می‌شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.