طارمی و آزمون جام‌جهانی را منفجر می‌کنند!

حشمت مهاجرانی از دیدار با عراق و شانس صعود تیم‌ملی می‌گوید

سرمربی اسبق تیم‌ملی فوتبال اعتقاد دارد این تیم شرایط خوبی دارد و با ادامه روند کنونی می‌تواند مقابل عراق هم به برد برسد و راهی دور بعدی شود.

شهروندآنلاین: حشمت مهاجرانی بدون تردید یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران است؛ او که در سه قهرمانی آسیا حضور داشته و در اولین صعود به جام‌جهانی سرمربی ایران بوده، حالا نظراتش می‌تواند راهگشا باشد. مهاجرانی در روزهایی که تیم‌ملی برای صعود به دور دوم مسابقات مقدماتی جام‌جهانی تلاش می‌کند،‌ توصیه‌های جالبی برای اسکوچیچ و بازیکنان دارد. گفت‌وگوی «شهروندآنلاین» با سرمربی اسبق تیم‌ملی را در ادامه می‌خوانید:

**بعد از دو پیروزی مقابل هنگ‌کنگ و بحرین، تیم‌ملی کامبوج را گلباران کرد. این برد تأثیری روی روحیه بازیکنان دارد؟

قطعا تأثیرگذار خواهد بود. ما سه برد عالی به دست آوردیم. قبل از بازی با بحرین، بازیکنان و کادرفنی تیم‌ملی شدیدا تحت فشار بودند و احتیاج مبرمی به پیروزی مقابل این تیم داشتند تا به این شکل با خیال راحت‌تری به ادامه مسابقات بپردازند.

**به نظر شما، با توجه به کسب سه پیروزی اخیر، نتایج تیم‌ملی امیدوارکننده است؟

موقعی که برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید، مطمئنا نتیجه خوب هم خواهید داشت. شرایط تیم‌ملی خوب است. ما شاهد بودیم که کادر فنی در ماه‌های گذشته تلاش زیادی کرد تا تیم‌ملی با شناخت بسیار بالا و برنامه‌ای مناسب در این رقابت‌ها حاضر شود. الان هم نتیجه این تلاش‌ها را می‌بینیم. به هر حال هر چقدر بکارید، برداشت می‌کنید و فکر می‌کنم اسکوچیچ و کادرش تلاش زیادی انجام دادند.

**یکی از نکات قابل توجه تعدد ستاره‌های بزرگ در تیم‌ملی است؛ قبول دارید دست اسکوچیچ بسیار باز است؟

این مسأله طبیعی است. ما همیشه در ایران استعدادهای زیادی داشتیم. الان هم نسل تیم‌ملی‌مان بسیار قدرتمند و باانگیزه است. از طرفی کادر فنی تصمیم‌ خوب و عاقلانه‌ای برای دیدار با کامبوج داشت. در این دیدار به بازیکنانی که دارای کارت زرد بودند و امکان داشت مصاف با عراق را از دست بدهند، استراحت داده شد که تصمیم درستی بود. ضمن اینکه تعویض‌هایی انجام شد که فرصتی را در اختیار سایر بازیکنان تیم‌ملی قرار داد و بازیکنان باتجربه‌تر مانند طارمی هم خسته نشدند. اسکوچیچ به خوبی از ستاره‌های پرتعداد خودش تا الان استفاده کرده است.

**فکر نمی‌کنید نتایج گذشته بازیکنان ما را در مصاف با عراق مغرور کند؟

بعید می‌دانم تجربه بازیکنان تیم ایران اینقدر کم باشد. در حال حاضر مسأله مهم برتری بر عراق و صدرنشینی در این گروه و راهیابی به مرحله سوم انتخابی جام‌جهانی است. بازیکنان ما تا به حال و به خصوص در برابر بحرین نشان دادند که باتجربه هستند و از نظر روحی و فیزیکی در شرایط عالی به سر می‌برند. شرایط روانی تیم‌ملی بعد از شکست‌دادن بحرین بهبود داشته و انتظار می‌رود تیم‌ملی مقابل عراق عملکرد بهتری را هم به نمایش بگذارد.

**پیش‌بینی شما از دیدار با عراق چیست؟ صعود می‌کنیم؟

برد مقابل عراق دور از دسترس نیست. تیم‌ملی در شرایط خوبی است. من امیدوارم با قدرت به جنگ با عراق برویم و این تیم را شکست دهیم و با صعود به عنوان تیم صدرنشینی، به یک سال و نیم استرس خاتمه دهیم. ما باید به جام‌جهانی برویم و فکر می‌کنم همه شرایط هم مهیاست که به مرحله بعد صعود کنیم و در آنجا هم نتایج خوبی به دست آوریم.

**به عنوان سوال آخر؛ زوج سردار آزمون و مهدی طارمی این روزها بسیار درخشان ظاهر شده‌اند؛ این روند چقدر در آینده به سود فوتبال ایران است؟

این دو نفر هماهنگی خوبی با هم داشتند، فضای حرکتی آنها در نیمه دوم بازی با بحرین بیشتر شد و سه گل به ثمر رساندند. آنها از بهترین‌های قاره آسیا هستند، طارمی و آزمون زوج خطرناکی را برای تیم‌ملی تشکیل داده‌اند که قادر هستند دروازه هر تیمی را باز کنند. قطعا این دو بازیکن اگر به جام‌جهانی برویم هم قدرت‌شان را به رخ می‌کشند و به قول امروزی‌ها می‌توانند جام‌جهانی قطر را منفجر کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.