الاغ‌های اردنی و معضل بیکاری

«پترا» از مقاصد گردشگری معروف در اردن است که در دوران پیش از پاندمی کرونا روزانه هزاران گردشگر را به سوی خود می‌خواند. درآمد بخش بزرگی از مردم محلی به گردشگری و صنایع وابسته به آن بستگی داشت و در سال 2019 برای اولین بار تعداد بازدیدکنندگان از پترا به یک میلیون نفر رسید. بخشی از این درآمد از الاغ‌های پرکاری بود که گردشگران را از جاده‌های کوهستانی عبور می‌دادند تا از پترای زیبا بازدید کنند و از این راه کسب درآمد می‌کردند.
اما با شروع پاندمی در مارس 2020، سایت گردشگری پترا بسته شده و درآمد صاحبان این الاغ‌ها از گردشگری بسیار کاهش یافته و حتی قادر به تأمین غذای این حیوانات نیستند.
یکی از صاحبان این الاغ‌ها می‌گوید که تا پیش از پاندمی روزانه بین ۶۰ تا۷۰ دینار اردن (۸۵ تا ۹۹ دلار) درآمد داشته که بخشی از آن صرف نگهداری و تغذیه الاغ‌ها می‌شده است. اما امروز، اگر درآمد اندکی به دست بیاید، صرف مایحتاج خانواده می‌شود.
هم‌اکنون یک دامپزشک مصری کلینیکی تأسیس کرده که در آن از این الاغ‌ها نگهداری می‌کند. او می‌گوید: «بعضی از این حیوانات به حدی دچار سوء‌تغذیه و لاغر شده بودند که ناچار بودیم آنها را بلند کرده و در خودروی حمل حیوانات قرار دهیم.»
او در کلینیک خود از بیش از ۲۵۰رأس الاغ نگهداری کرده و برای آنها یک برنامه غذارسانی تدارک دیده است.
مترجم: مهرناز الماسی
منبع: Arab News

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.