استفاده بهینه از پتانسیل‌های کشکی و من در آوردی در مناظره

شهرام شهیدی

زمان هر مناظره انتخاباتی بین کاندیداهای ریاست‌جمهوری حدود سه ساعت بود. این را نه از لحاظ تبلیغاتی و نه از نظرگاه یک نامزد مطرح کردم. این را گفتم تا حساب کنم از شروع یک مناظره تا پایان یافتن آن چند زمین فوتبال امکان ساخت دارد.

مگر نه اینکه همه کاندیداها در مناظره و فیلم‌های تبلیغاتی‌شان ادعا می‌کنند که زمان موضوع مهمی است و کسی که مسئولیت می‌پذیرد، باید از پتانسیل‌های به وجود آمده استفاده کند؟ خب حالا که ریاست این ستون به من تکلیف شده و من در پیشگاه ملت مکلف شدم به گرفتن تصمیم‌های درست، بزرگ، حیاتی، جادار، مطمئن و صد البته شیک، به‌عنوان مقام مسئول این ستون تصمیم گرفتم از ظرفیت‌های شانسی و بختکی استفاده کنم و کشور را در مسیر توسعه قرار دهم. مثلا برای حفظ آب و صرفه‌جویی در آن بهتر است در فصل‌های پرباران، حمام نروید و تا آسمان دلش تپید و ابرها باریدند، شامپو زنان بپرید توی حیاط و از دوش طبیعی استفاده کنید. به این می‌گویند بهره‌وری از فرصت‌های مفت. موضوعی که در این کشور خیلی‌ها را به آلاف و اولوف رسانده.

حتی اگر بخواهم به سبک نامزدهای انتخابات شعار بدهم، می‌گویم اگر در منطقه کویری و خشک و کم‌باران زندگی می‌کنید، بهتر است برای دوش‌گرفتن از منطقه‌تان خارج شده و تشریف ببرید به نقاط پربارش و زیر سقف اسمان دوش بگیرید تا ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب، به صنعت گردشگری هم کمک کرده باشید.

حالا بهتر است از موضوع اولمان دور نشویم. شاید لازم باشد برای استفاده از امکانات خدادادی، وزارتخانه‌ای به نام «وزارت فرهنگ استفاده بهینه از پتانسیل‌های کشکی و من درآوردی» تأسیس و در آن از فعالیت‌های ابر و باد و مه و خورشید و فلک که اداره‌شان در اختیار ما نیست، استفاده کنیم. مثلا همین موضوع ساخت چند زمین فوتبال در زمان پخش مناظره.

برخی دانشمندان که تجربه نشان داده اغلب پزشکان ژاپنی هستند، تازگی ادعا کرده‌اند «هر ۲۰ ثانیه یک زمین فوتبال از جنگل‌های ایران تخریب می‌شود» و با درنظرگرفتن 10800 ثانیه پخش مناظره، این یعنی در طول هر مناظره امکان احداث 540 زمین فوتبال در کشور فراهم می‌شود. زیبا نیست؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.