نامه‌ای به مجری مناظره‌های فرداهای تاریخ

امیرمسعود فلاح

سلام

هفته پیش نامه‌ای به مجری مناظره‌های امروزِ تاریخ نوشتم که به هیچ‌جا گرفته نشد. حالا به تو می‌نویسم برای ثبت در تاریخ.

از کاندیداها پذیرایی کن. مثلا وسط مناظره، وقتی یکی دارد علیه دیگری سندی رو می‌کند یا عکس یا اسکرین‌شاتی نشان می‌دهد، یک لیوان چای (البته بدون نبات که شائبه‌برانگیز نشود) دست اتهام‌خورنده بده که بعد مناظره در پاسخ به سوالات خبرنگاران خارجی و رسانه‌های بین‌المللی، آبروریزی نکند و نگوید «جز اتهام، چیزی ندادند بخورم». اگر هم میوه می‌گذاری، طبیعی و رسیده بگذار و بپا مصنوعی یا کال و سفت نباشد چون ممکن است کاندیدایی از طرف مشاورش خوب توجیه نشده باشد و برای رد ادعاهای رقیب، چیزی به او حواله کند و چی بهتر و دم دست‌تر از موز و خیار روی میز؟

حواست به جای نشستن کاندیداها باشد. قطب‌های مخالف را از هم دور بنشان که کار به لگدزدن یا از جا بلندشدن و سینه‌به‌سینه‌شدن و دست‌به‌یقه‌شدن نکشد و دوقطبی تشدید نشود و فضای جامعه ملتهب نگردد.

یک پرینتر لیزری خوب در استودیو داشته باش که اگر برای کاندیدایی چیزی فرستادند که علیه رقیبش دست بگیرد، بتواند پرینت رنگی با کیفیت و وضوح بالا بگیرد که آرای رقیب بهتر بریزد. البته موقعی که فلش کاندیدا یا گوشی‌اش را به دستگاه وصل می‌کنی، مراقب باش فایل نامربوطی باز نشود. بالآخره کاندیداها از خود ما مردم هستند و… .

همواره یکسری تماشاچی‌نما در استودیو داشته باش که شور بگیرند و هیجان رقابت را بالا ببرند. البته میکروفن‌شان را خاموش کن که فضا مخصوص بزرگسالان نشود.

موفق باشی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.