اخاذی میلیاردی از کاربر اینستاگرامی

تعمیرکار موبایل در ازای بازگرداندن پیج، مبلغ هنگفتی درخواست کرد

تعمیرکار موبایل، که با هک‌کردن پیج اینستاگرام یک زن، از او یک‌میلیارد ریال اخاذی کرده بود، از سوی پلیس دستگیر شد.

چندی پیش خانم جوانی به پلیس فتای تهران مراجعه کرد. او مدعی شد فرد ناشناسی با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری‌اش در اینستاگرام مبلغ یک‌میلیارد ریال از او اخاذی کرده است.

شاکی در ادامه گفت: «مدتی قبل تلفن‌همراه خود را برای تعمیر به یک فروشگاه تعمیرات موبایل دادم. ساعاتی بعد از تحویل گرفتن گوشی صفحه اینستاگرامم از دسترسم خارج شد. دیگر نتوانستم وارد آن شوم تا اینکه دقایقی بعد شخص ناشناسی با من تماس گرفت. اعلام کرد می‌تواند در ازای واریز پول، صفحه من را برگرداند. با توجه به اینکه این صفحه منبع درآمد چندین خانواده بود، من مبلغ اعلامی را به حسابش واریز کردم.»

شاکی گفت: «بعد از واریز پول صفحه‌ام برگشت اما بعد از چند ساعت مجددا از دسترسم خارج شد. آن شخص مجددا تماس گرفت و این‌بار مبلغ بیشتری طلب کرد. این روند چندین‌بار تکرار شد. من هربار به علت نیاز شدید به این صفحه مبلغ مورد نظر را واریز می‌کردم، اما بعد از واریز آخرین مبلغ دیگر صفحه من را برنگرداند. تقاضای مبلغ هنگفتی را داشت که توان پرداختش را نداشتم.»

دستگیری و اعتراف به اخاذی

با اعلام این شکایت، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت و تلاش در این خصوص آغاز شد.

سرهنگ «داود معظمی گودرزی»، رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «در ادامه متهم که همان تعمیرکار مرکز تعمیرات تلفن‌همراه بود، پس از تحقیقات پلیسی در محل کارش دستگیر و به جرم ارتکابی اعتراف کرد.»

سرهنگ گودرزی با اشاره به لزوم فعال‌سازی تأیید هویت دو مرحله‌ای برای حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد: «در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیارگذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.