کیوسک 14 ژوئن

نتانیاهو رفت؛ رحیم استرلینگ آمد!

«بنیامین نتانیاهو قدرت را از دست داد» این تیتری است که صفحه نخست روزنامه‌های آمریکایی را تسخیر کرده و روزنامه‌های انگلیسی هم آن را نادیده نگرفته‌اند. اما آنچه بر صفحه نخست روزنامه‌های انگلیسی حاکم است، فوتبال است و رحیم استرلینگ!

گاردین

گاردین با عنوان «بازگشت به خانه؛ استرلینگِ قهرمان پرواز انگلستان را رقم زد» رحیم استرلینگ را بر صفحه نخست نشانده است. او در اولین مسابقه تیم‌ملی انگلیس در یورو 2020 نمایش درخشانی داشت و تک‌گل تیمش را وارد دروازه کرواسی کرد. رحیم استرلینگ در طول فصل گذشته عملکرد خیلی موفقی در ترکیب منچسترسیتی نداشت و بارها از او انتقاد شد.

گاردین با تیتر «تأخیر در کاهش محدودیت‌های کرونایی از بستری‌شدن هزاران نفر در بیمارستان جلوگیری می‌کند» می‌گوید «به وزرا گفته شده تأخیر در گشودن قفل‌ محدودیت‌های کووید احتمالا مانع از پذیرش هزاران نفر در بیمارستان خواهد شد. شیوع نوع جهش‌یافته کرونا موسوم به «دلتا» نشان می‌دهد که حتی با به‌کارگیری سریع واکسن‌ها، انگلیس با موج سوم کووید-19 روبه‌رو خواهد شد، بیشتر در میان افراد جوان که هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند».

«نتانیاهو قدرت را از دست می‌دهد» تیتری دیگر در صفحه نخست گاردین است که به پایان دوران نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو توجه کرده است.

نیویورک‌تایمز

«600 هزار نفر، درست مثل تو» عنوان تصویر اصلی نیویورک‌تایمز است با این توضیح: «افرادی در حال تأمل در یادبودی در قبرستان گرین وود در بروکلین همزمان با نزدیک‌شدن آمار مرگ‌ومیر ویروس کرونا به نقطه عطفی دیگر در ایالات متحده».

نیویورک‌تایمز با تیتر «ائتلاف شکننده نتانیاهو را به‌عنوان نخست‌وزیر برکنار می‌کند» بر چالش قدرت در اسراییل متمرکز است و از پایان 12 سال نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو می‌گوید.

(پارلمان اسراییل با اکثریتی بسیار شکننده نفتالی بنت را به نخست‌وزیری برگزید. بنت با ۶۰ رأی در مقابل ۵۹ رأی مأمور تشکیل دولت جدید اسراییل شده است. به این ترتیب ۱۲ سال نخست‌وزیری بنیامین نتانیاهو در اسراییل به پایان رسید. بنت، سیاستمدار راست‌گرای افراطی که ۴۹ سال دارد، به‌عنوان کارآموز بنیامین نتانیاهو وارد صحنه سیاست اسراییل شد.

نفتالی بنت، رهبر حزب راست افراطی یامینا، در توافقی برای تقسیم قدرت با یائیر لپید رهبر حزب راست میانه یش عتید به نخست‌وزیری خواهد رسید. براساس این توافق بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ در قدرت خواهد بود و بعد از آن لپید برای دو سال نخست‌وزیر می‌شود.)

واشینگتن‌پست

واشینگتن‌پست بر انتقال پرچالش قدرت در اسراییل متمرکز است با این تیتر «دوره 12 ساله ریاست نتانیاهو به پایان می‌رسد» و «ائتلاف جدید به قدرت می‌رسد».

تیتری دیگر گفته «لیدر تحول‌آفرین شکاف رو به رشد را باقی می‌گذارد» که توضیح می‌دهد «نتانیاهو به عنوان طولانی‌ترین حکمران اسراییل، کشورش را تغییر داد و آن را بیش از هر زمان دیگری تقسیم و چندپاره کرد».

تصویر اصلی واشینگتن‌پست که «شادی پس از رفتن نتانیاهو» را نشان می‌دهد با این توضیح همراه است: «بعد از اینکه پارلمان اسراییل با اختلاف اندک به دولت جدید رأی داد، مردم یکشنبه در تل‌آویو جشن گرفتند. نفتالی بنت به مقام نخست‌وزیری رسید.»

«متحدان ایالات متحده منتظر جزئیات افغانستان هستند» تیتری دیگر است با این توضیح: «متحدان ناتو به‌دنبال شفافیت در حفظ امکانات مطمئن در افغانستان پس از خروج نیروها هستند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.